Het is blijkbaar een week van nieuwe lanceringen. Ondanks (of juist dankzij?) de kwakkelende economie. Want vandaag heeft Knollenstein haar Exposure Shop gelanceerd. Exposure Shop? Wat is dat nou weer?
Volgens Knollenstein is dat het volgende: Eenvoudig vacatures, banners, sollicitatiegesprekken, trainingen en publicaties inkopen vanuit één eenvoudig te gebruiken on-line shop.
En dat ziet er zo uit:
Oftewel een online winkel waar je bijvoorbeeld vacature- en/of bannerruimte per stuk kan inkopen.
Even een stapje terug
Knollenstein biedt op dit moment vacature- en banner multiposting diensten. En dat is aantrekkelijk om snel een vacature naar meerdere vacaturesites door te plaatsen.
Maar deze diensten biedt Knollenstein tot vandaag uitsluitend op basis van een abonnement. En zo’n abonnement is met name interessant voor grote bedrijven en de intermediaire wereld (uitzend- en werving & selectiebureau’s). Deze partijen hebben tenslotte (vrijwel) continu behoefte om vacatures of banners te plaatsen. En deze partijen hebben ook nog eens een overeenkomst met de vacaturesites.
We gaan weer door
De Exposure Shop maakt een einde aan de noodzaak van een abonnement en de overeenkomst met een vacaturesite. Wil je snel even een vacature op een vacaturesite plaatsen? Geen probleem.
Wil je een bannertje op een site als Funda, Hyves? Evenmin een probleem.
Deze Exposure Shop is dus gewoon een online winkel. Met allemaal producten in de schappen waar je uit kan kiezen. En dat heb ik even gedaan:
Het proces is buitengewoon eenvoudig en bekend, maar het is wel erg jammer dat de teksten niet in het Nederlands maar Engels zijn. Daar zou Knollenstein wat aan moeten doen.
Niet alleen vacatures en banners
Overigens beperkt de Exposure Shop zich niet tot vacatures en banners; er is meer te halen. Zoals bijvoorbeeld trainingen:
Het lijkt er dus op dat de Exposure Shop een soort one-stop shop voor allerlei recruitment producten en diensten wil worden.
Conclusie
Een interessante nieuwe ontwikkeling; het gemak van e-commerce vertaald naar vacature/banner multiposting. Zoals met alle nieuwe ontwikkelingen is het natuurlijk altijd de vraag hoe de markt hier op gaat reageren. Maar met een krappere economie lijkt de timing wel heel erg interssant.
Ik zal overigens eens uitgebreid naar de motieven en ambities achter deze Exposure Shop informeren bij Knollenstein. Wordt dus nog vervolgd.
Marc Drees
says:@Jos:
Dank voor de ping. Ik zal er eens achteraan gaan!
jos
says:@Marc
Is er al enig zicht op een vervolg van je verhaal?
zucht
says:“…, maar het is wel erg jammer dat de teksten niet in het Nederlands maar Engels zijn. Daar zou Knollenstein wat aan moeten doen.”
Als je heel goed zoekt, zie je misschien ook nog een grijs steunlijntje, dat 1 pixel naar links moet. In Godsnaam, wat is dit voor spijkers op laag water zoek geneuzel?