Randstad kwam vanochtend voorbeurs met haar resultaat over het derde kwartaal van 2013. Het persbericht heeft als titel Q3 2013: growth in September. Wat onverlet laat dat de omzet over Q3 (juli, augustus en september) nog altijd een dalende lijn laat zien, –1,1% ten opzichte van Q3 2013. Maar waarom zou je in je kwartaalrapportage je richten op het hele kwartaal als je ook selectief kan zijn? Ben Noteboom (CEO Randstad) spreekt:
September saw a return to growth and we achieved the highest profitability since 2008
Dus. Nou maar hopen dat er niets negatiefs gebeurt in de maanden oktober – december…

LinkedIn heeft voor de zevende achtereenvolgende keer haar eigen guidance ruim overtroffen. Het begint zo’n beetje een gewoonte te worden, en dat is best wel een gevaarlijke situatie. Want wat is het effect op de beurskoers als LinkedIn een keertje geen beter dan verwacht resultaat boekt?
Tijdens de conference call naar aanleiding van de (overigens zeer goede) resultaten over het derde kwartaal gaf Michael P. Durney (CEO Dice) de belangrijkste en misschien wel enige reden voor