Ik zat gisteravond wat te RSS readen toen ik op een pagina van The Washington Post terecht kwam. Een krant met een grote reputatie. En die pagina zag er zo uit:
![]()
Ik zat gisteravond wat te RSS readen toen ik op een pagina van The Washington Post terecht kwam. Een krant met een grote reputatie. En die pagina zag er zo uit:
![]()
Enige tijd geleden ging ik door mijn rug en leek mijn blogging carriere in de kiem te worden gesmoord. Maar de geest is creatiever dan het lichaam en al gauw had ik mij het horizontaal bloggen volledig meester gemaakt:
In de afgelopen 12 maanden is het aantal vacatures enorm terug gelopen. Maar dat wil niet zeggen dat iedere beroepsgroep even hard is geraakt. We kunnen feitelijk drie aparte clusters onderscheiden:
JobThread is een Amerikaanse vacature multiposting service. Hoewel ze zichzelf een ad network for jobs noemen. Feit blijft dat ze vacatures naar meerdere sites sturen.
Maar JobThread heeft een bijzonder business model. Voor een multiposter wel te verstaan. Want in tegenstelling tot het standaard abonnementsmodel gebruikt JobThread een pay-per-view model.
Een fraaie samenloop van omstandigheden die ik dankzij Tweetdeck (ja, ja, ik weet het…) kan melden. Nou ja, fraai… dat is maar de vraag. Want de aanleiding is TweetingTooHard, waar ik gisteren een posting over schreef. De site die Twitter narcisten exposed.
En dezelfde dag zag ik dit:
Ik ben vanavond van mijn stoel gedonderd toen ik een persbericht van Kluwer en JobTrack in mijn electronische brievenbus kreeg. Met als titel: Uitgeverij Kluwer en vacaturesite JobTrack samen in personeelswerving
Lees ik het wel goed? Ja het staat er echt: Uitgeverij Kluwer en vacaturesite JobTrack samen in personeelswerving
En Jobnews dan? Dat is toch al de vacaturesite van Kluwer?
En dan hebben we natuurlijk ook nog het UWV WERKbedrijf; die traditioneel na het CBS met de cijfertjes over de stand in het land komt:
Het aantal niet-werkende werkzoekenden (NWW) is in april 2009 met 5.100 (+1,1%) gestegen tot 469.300.
Dat is dus aanzienlijk minder dan de maand hiervoor, toen de groei nog 1,7% was… Dat klinkt toch niet slecht? Maar dan gooit UWV WERKbedrijf direct roet in het eten:
Het CBS komt vandaag weer met een nieuw bericht over de stand van de werkloosheid:
De voor seizoen gecorrigeerde werkloosheid kwam in de periode februari-april 2009 uit op 338 duizend personen, 18 duizend meer dan de vorige driemaandsperiode.
En dat betekent een verdubbeling van het aantal werkozen in vergelijking met die vorige driemaandsperiode!
Vandaag is het weer tijd voor de cijfers van de online referral services in Nederland. Met de cijfers van Spotajob, Zubka en Friendhunter.
Vanaf volgende maand is Zubka er overigens niet meer bij. Deze site is dood en verlaten. Niet verbazingwekkend. Het enige wat mij verbaasd is dat het nog zo lang heeft geduurd…
Narcisten zijn gek op Twitter, dat zal binnen enkele jaren ongetwijfeld de conclusie zijn van een breed en wetenschappelijk verantwoord onderzoek. Maar dat weten we natuurlijk allang: