Het werkloosheidspercentage over augustus 2012 is in Euroland gestegen naar 11,4%. Hoewel Eurostat voor de derde (!) achtereenvolgende maand vrolijk meldt dat de werkloosheid gelijk is gebleven in vergelijking met voorgaande maand; maar dat komt slechts omdat de werkloosheid over juli naar boven is bijgesteld van 11,3% naar 11,4%. Bottom line: de werkloosheid in de Eurozone blijft onverminderd stijgen. Tweede bottom line: Eurostat heeft nu drie maanden achtereen de werkloosheid te rozig voorgesteld. Eens zien of dit volgende maand ook gebeurt; want dan is er zeker sprake van een (bewust?) patroon.
Spanje is nog steeds het enige land met een werkloosheid boven de 25%, maar Griekenlands rapportage loopt twee maanden achter op de overige de PIIGS-landen. Want had Griekenland wel een actuele stand van haar werkloosheid doorgegeven dan was zij de koploper geweest. Waarmee we dus twee landen in de Eurozone hebben met een werkloosheid boven de 25%…
