Voor Expand heb ik in de eerste helft van dit jaar een serie gemaakt over AEX bedrijven. Meer specifiek de wervingssites van deze bedrijven. Vermomd als kritische kandidaat heb ik de wervingssites bezocht en mijn ervaringen opgetekend.
Met als resultaat een leerzame serie ervaringen die vooral een droevig en schokkend beeld gaven van de huidige online wervingskwaliteit van onze Nederlandse trots.
Ik heb deze blogs nu ook op RecruitmentMatters geplaatst als onderdeel van een herplaatsing van al mijn artikelen op dit blog.
Het leek me echter aardig in dit verband in een overzicht alle artikelen weer te geven:
- ABN AMRO: meer aandacht voor Second Life dan voor toekomstige medewerkers
- Aegon: niet verzekerd van een goede ervaring
- Ahold, zou ik daar nog willen winkelen na een online sollicitatie ervaring?
- Akzo Nobel: online solliciteren, wat is dat?
- ASML, een chipbakker met online recruitment
- Buhrmann personeel niet gewenst
- DSM, online recruitment serieus genomen
- Fortis: een ervaring met twee gezichten
- Getronics voor een dubbeltje op de eerste rang?
- Hagemeyer, online shoppen: JA, online solliciteren: NEE
- Heineken: Klanten zijn veel belangrijker dan toekomstige) medewerkers
- ING: er moet er één de slechtste zijn
- Randstad online recruitment voor eigen personeel? Ehh…
- Reed Elsevier, online sollicitereren? alleen via Totaljobs
- Shell: Leuk bedrijf, maar niet om er te solliciteren
- TNT Post alleen voor postbezorgers?
- Unilever een bonte mengelmoes
- Vedior lest but not the best
Overigens is mede op basis van deze serie bij Bas en mijzelf het idee geboren om wervingssites op een meer objectieve manier aan een diepgaand onderzoek te onderwerpen. Met als resultaat Digitaal werven.