Gebruiksvriendelijkheid, deel 6: Contact us?, 2

Vandaag deel 2 van de Contact us functie van onze stamgasten. En deze keer zijn Totaljobs, JobTrack en Jobnews aan de beurt.

En dit is wat ik onderzoek:

  1. Is er een contactmogelijkheid, en is die makkelijk te vinden?
  2. Hoe makkelijk is het om een melding te versturen
  3. Hoe snel ontvang ik een reactie?

Als melding gebruik ik onderstaande tekst:

Ik doe onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid van vacaturesites, waaronder dus ook uw site. In dit verband kijk ik ook of en op welke termijn u op een e-mail verzoek reageert. U kunt overigens in dit geval simpelweg reageren met een lege reactie naar het opgegeven e-mail adres.

Totaljobs
Ik heb me helemaal suf gezocht, maar ik kan bij Totaljobs geen contactformulier verzenden…

Heb je een probleem, zoek het dan lekker zelf maar uit. Een fijne boodschap van Totaljobs aan werkzoekend Nederland!

JobTrack
Niet makkelijk te vinden, maar wel aanwezig; via de optie Help in de hoofdnavigatie op Veelgestelde vragen geklikt en vervolgens in het helpmenu aan de linkerzijde op Ik wil contact geklikt.

Een e-mail adres. Shit! Moet ik dus thuis zitten met mijn Outlook of toevallig een Internet e-mail adres hebben. Waarom geen webform?

Donderdagavond 7 februari verzonden, nog geen reactie ontvangen. Bagger!

Jobnews
Makkelijk te vinden via Info Kandidaat | Contact op de Homepage. En helaas wederom een e-mail adres. Wat hebben jullie toch tegen webformulieren?

Donderdag 7 februari in de avond verzonden, maandag 11 februari in de ochtend een reactie ontvangen. Redelijk.

En de e-mail was keurig netjes, met een naam en alle contactgegevens. Helaas geen link naar de website.

Volgende keer de laatste drie: Stepstone, Intermediair en Megajobs

Geef een reactie

2 Comments