Omdat het vandaag blijkbaar social networking dag is op RecruitmentMatters, hierbij een berichtje over Facebook. En Careerbuilder. Via Cheezhead dit voorlopige persbericht van Careerbuilder:
CareerBuilder.com just signed an annual deal with Facebook […]
We are launching an extensive advertising campaign on Facebook over the next twelve months. CareerBuilder.com will have a very large presence through custom Facebook pages, applications, advertising and more. We will also be offering special products to our clients, such as Featured Employer spots on our pages as well as targeted media campaigns.
We are extremely excited about this partnership and look forward to the opportunities to increase traffic to CareerBuilder.com and to our clients.
Het was nog niet zo lang geleden dat Jobster/Goldberg een exclusieve overeenkomst met Facebook rond bazuinde. Maar daar is gezien de huidige situatie bij Jobster natuurlijk niet veel meer van over. En na deze aankondiging al helemaal niets meer.
Marc Drees
says:@ Ronald:
Ik had het inderdaad gisteren op Venturebeat gelezen. Maar nog steeds een formidabele hoeveelheid geld die in dit soort toko’s wordt gepompt. Met op zijn minst wankele business modellen.
Facebook kan bijvoorbeeld alleen maar geld verdienen door reclameboodschappen te pushen. En gebruikers worden in toenemende mate gevoelloos voor reclames; waardoor het rendement van bedrijven met dit soort business modellen in de tijd steeds verder zal eroderen.
Mijn lichtende baken; Doc Searls, voorspelt dit overigens al sinds het verschijnen van The Cluetrain Manifesto; dus het is beter om je adem er niet voor in te gaan houden.
Maar de smeerolie van Web 1.0 en Web 2.0 is langzaam aan het verdwijnen. En wat komt er in de plaats van reclame… Tenslotte maakt reclame veel van dit soort diensten gratis.
Ronald Kreugel
says:Misschien duurt het niet lang meer, Marc 🙂
https://z.nu.nl/tabid/136/hmod/detail/news_id/2000388604/pr/1173269/u/98/type/portal/default.aspx