Print is dead, alweer

Hierbij een video met de ‘mening’ van academici over de rol die de krant zal spelen bij hun zoektocht naar een baan.

Deze korte video is afgelopen dinsdag opgenomen tijdens een presentatie op het Intermediair PhD event.

Daarbij stelde  de presentator de vraag aan het publiek wie van hen dacht hun droombaan in de krant te vinden.

Het resultaat is duidelijk: Print is dead!

Met dank aan Bas van de Haterd, Alex den Haan en Jeroen Sparla

Geef een reactie

2 Comments
  • Sven Fase
    says:

    Belangrijkste vraag die naar boven komt: Wat is “dead” en wat is “alive”? Volgens mij is het allemaal niet zo heel erg moeilijk. Tegenwoordig gaat het allemaal om bereik (net zoals vroeger in print), maar dan tegenwoordig wel om specifieker bereik en de actiebereidheid. Belangrijke vragen: Bereik je met print die betreffende vacature zoekende? Kun je met print realiseren dat iemand gaat reageren? bereik je met print wel iemand die niet zoekt, maar wel geinteresseerd wordt door je vacature? En wat is de rol van internet hierin?

    Een goede kop voor een nieuwe blog zou kunnen zijn: “Waarom staan er geen vacatures in de Donald Duck?” Met deze vraag komen alle aspecten naar boven waarom men bepaalde kanalen (wel of niet) gebruikt voor recruitment.

    Ik begon mijn reactie met de opmerking dat het allemaal niet zo moeilijk is. Nu ik dit zo typ, ben ik voor mijn gevoel op zoek naar een formule… Iemand een antwoord?

    Ik ga er over nadenken..