Iedereen is een beetje baas. Op weblogs, forums, vriendennetwerken en foto- en videosites regeert het individu. Grote spelers moeten rekening houden met kleine bloggers en individuele bezoekers.
Elke minuut een andere outfit
Zo nemen veel modeblogs de rol van glossy maanbladen over. ELLE en de haren blijven ondanks stug vasthouden aan wat ze de lezer maandelijks bieden. Maar ik hoef de show van Milaan niet meer te zien, die heb ik namelijk een week daarvoor al via internet gevolgd. Ik wou dat mijn stijlbijbel die shows nu eens vertaalde naar een leuke low-budget reportage.
Een blog op internet kan de laatste trend per minuut tonen. En dan gaat het niet alleen om de nieuwste collecties va de traditionele ontwerpers, maar ook en vooral om streetstyle. De invloed van zulke blogs is groot. Inmiddels nodigt de Fashion Week steeds meer bloggers uit om persbijeenkomsten bij te wonen als onderdeel van de modepers.
Elke minuut een goede recensie
Slimme bedrijven maken gebruik van hun afnemers. Slimme bedrijven sturen namelijk een aantal personen proefpakketjes op van nieuwe producten. Die producten mogen de ontvangers gratis uitproberen, mits ze een reactie achterlaten op de website van het bedrijf, hun weblog, of het nieuwtje op een andere manier door-buzzen aan hun vrienden.
Floor Drees
says:Over software durf ik niets te zeggen. Ik heb elle.nl net met een bezoekje vereerd. Ik ben er maanden niet geweest, omdat ik mijn informatie elders sneller en beter kon krijgen. Ik moet zeggen dat het nu geen onderschoven kindje meer lijkt.
Ik koop nog wel altijd de Elle. Maar dat doe ik meer voor Cecile, die zo lekker schrijft en de columnisten. Ik hou van de droog/cynische manier van schrijven van de Elle. Tenminste niet van het caliber ‘oh my god, I like, neeeed those shoes’.
Arash
says:Floor, wat bedoel je met haar blogsysteem? Software die zij gebruikt?
Floor Drees
says:@Arash
Elle loopt nog wel achter de feiten aan met haar blogsysteem. Wel leuk zijn de filmpjes en gefilmde reportages.
Arash
says:Elle en Sanoma zijn zelf ook druk bezig om blogs te maken. Zo is Elle.nl tegenwoordig een blog. Ze lopen achter maar, met hun budgetten, halen ze modeblog zoals https://www.modeblog.nl in.
Een paar jaar geleden was het ondenktbaar dat iemand met een computer en nauwelijks budget, kan concureren met een uitgever met miljoenen euros aan budget.
Marc Drees
says:Ja, en dus wordt het verwijderd…
floor
says:Qumana sponsort me zo dat appartement in Rotterdam in.
O, was dat sluipreclame?
Marc Drees
says:En een kamer minder…
floor
says:Extra zakcentje
Marc Drees
says:Tja, zit je met een leuke blog editor op je Apple te werken, krijgen we daardoor ongewenste reclame op RecruitmentMatters!
Verwijderen dus, die Powered by!