Op internet is iedereen een beetje baas

Iedereen is een beetje baas. Op weblogs, forums, vriendennetwerken en foto- en videosites regeert het individu. Grote spelers moeten rekening houden met kleine bloggers en individuele bezoekers.

Elke minuut een andere outfit
Zo nemen veel modeblogs de rol van glossy maanbladen over. ELLE en de haren blijven ondanks stug vasthouden aan wat ze de lezer maandelijks bieden. Maar ik hoef de show van Milaan niet meer te zien, die heb ik namelijk een week daarvoor  al via internet gevolgd. Ik wou dat mijn stijlbijbel die shows nu eens vertaalde naar een leuke low-budget reportage.

Een blog op internet kan de laatste trend per minuut tonen. En dan gaat het niet alleen om de nieuwste collecties va de traditionele ontwerpers, maar ook en vooral om streetstyle. De invloed van zulke blogs is groot. Inmiddels nodigt de Fashion Week steeds meer bloggers uit om persbijeenkomsten bij te wonen als onderdeel van de modepers.

Elke minuut een goede recensie
Slimme bedrijven maken gebruik van hun afnemers. Slimme bedrijven sturen namelijk een aantal personen proefpakketjes op van nieuwe producten. Die producten mogen de ontvangers gratis uitproberen, mits ze een reactie achterlaten op de website van het bedrijf, hun weblog, of het nieuwtje op een andere manier door-buzzen aan hun vrienden.


Geef een reactie

9 Comments