Donkere wolken voor itzbig?

Donkere wolken voor itzBig? Nieuwflash via Cheezhead: Het lijkt erop dat itzBig in grote problemen verkeert. En dat is treurig nieuws voor naar mijn mening de beste nieuwe online recruitment site in de US.

Het schijnt dat 15 medewerkers het pand in Texas hebben moeten verlaten. Daarnaast heeft Hank Stringer, de oprichter, al eerder de pijp aan Maarten gegeven. Hoewel hij nog wel als Chief Evangelist op de website van itzBig wordt vermeld.

Ook John Hammock (de voormalige CEO) is tegenwoordig van de webiste verdwenen. Hiervoor is Jim McGovern in de plaats gekomen; een erkend change manager… En volgens Joel Cheesman is er ook nog een Marketing VP vertrokken. Als dat maar goed gaat.

Compete laat echter geen fraai beeld zien; van de nieuwe sites heeft alleen Jobfox een fatsoenlijk aantal bezoekers per maand (cijfers voor maart):
Bezoekersaantallen itzBig, Jobfox, Trovix en Climber

Zo zie je maar dat kwaliteit geen garantie is voor succes. Droevig…

Geef een reactie

3 Comments
  • Jorrit Blok
    says:

    Ik denk niet dat Itzbig een uitzondering is. Het lijkt erop dat het in de US markt voor online recruitment een beetje bijltjesdag is. Ik weet uit betrouwbare bronnen dat er nog veel meer veelbelovende initiatieven op klappen staan, omdat de Amerikaanse manier van veel geld pompen in een online start up opeens niet meer zo goed lijkt te werken. Laten we er voor Hank’s sake maar vanuit gaan dat hij niet op een houtje hoeft te bijten en we hem vast nog wel eens terugzien met iets moois.

  • Marc Drees
    says:

    Het blijft altijd een combinatie van marketing, functionaliteit, timing en cash. En als dat vier poten onder de stoel van succes zijn, dan wordt het verdomde wiebelig als er één poot ontbreekt. Zijn er twee weg dan donder je natuurlijk meteen om (tenzij één van de resterende poten natuurlijk cash is. Want dan kan je het heeeeel lang volhouden).

  • Chris Stapper
    says:

    Jammer, het klonk inderdaad als een goed idee.

    Wel vraag ik me af wat dan een (zo goed mogelijke) garantie is voor succes. Kwaliteit faalt blijkbaar (hoewel kwaliteit natuurlijk subjectief is). Dan blijft over? Goede marketing? Veel cash?