Top 10 traffic drivers voor RecruitmentMatters

Een weblog is leuk (en vermoeiend); maar een weblog met bezoek is natuurlijk nog veel leuker. En het leek me aardig om eens wat bezoekergegevens te delen (met diezelfde bezoekers!).

image

In het bovenstaande (Google Analytics) overzicht staan de 10 grootste traffic drivers voor RecruitmentMatters; met de gemiddelde duur van het bezoek, het percentage nieuwe bezoekers en het percentage bezoekers wat geen andere pagina heeft bezocht op de site (bounce rate).

En er vallen een aantal zaken op:

  • Organische zoekresultaten op Google staan bovenaan als belangrijkste traffic driver. Om nog maar eens te benadrukken hoe belangrijk search engines zijn. De duur van het bezoek is relatief kort, het percentage nieuwe bezoekers relatief hoog en in veel gevallen wordt er maar één pagina bekeken.
  • Bezoekers die direct naar RecruitmentMatters toegaan blijven duidelijk langer op de site; 55% van die bezoekers bekijkt meer dan één pagina.
  • Er zijn drie referral sites (NuJij, MSN Reporter en eKudos) waar artikelen van RecruitmentMatters regelmatig worden aangemeld. Bezoekers via deze kanalen blijven kort (1:30 – 0:23) zijn grotendeels nieuwe bezoekers en verdwijnen in overgrote meerderheid na het bekijken van het betreffende artikel.
  • Bezoekers via Marketingfacts, Arbeidsmarkt.blogo en HRlog zijn duidelijk meer geinteresseerd. Zij blijven relatief lang tot heel lang (6:00 minuten!) op de site en bezoeken in overgrote meerderheid meer dan één pagina.

De beste match tussen site en bezoeker wordt dus duidelijk gemaakt via direct bezoek en via sites die onderwerpen in hetzelfde interessegebied publiceren. Om nog maar eens te benadrukken hoe belangrijk een netwerk is.

En een woord van dank aan Marketingfacts, Arbeidsmarkt.blogo en HRlog is hier ook wel op zijn plaats.

Geef een reactie

3 Comments