Vandaag is het de beurt aan Getronic PinkRoccade. Een niet onaanzienlijk IT dienstverlener.
Ik heb bij Getronics gesolliciteerd op de functie van Senior Netwerkspecialist. Ik ben tenslotte al aardig aan de leeftijd en al mijn hele zakelijke leven aan het netwerken.
En dit hoop ik aan te treffen in de e-mail.
De e-mail
naam en aanhef zijn verwijderd.
Duidelijk?
Nee, volstrekt niet:
Bevestiging sollicitatie
Hemeltjelief! Alweer een egotripper. Denk toch eens aan de ontvanger meneer Getronics! Die snapt niet dat het om Getronics gaat, en om de functie van Senior Netwerkspecialist. Zet dat er dus in die titel bij!
En ook deze Connexys klant heeft last het ’spoedig & snel’ virus, getuige hun laatste zin:
Ik zal je inschrijving zo spoedig mogelijk in behandeling nemen en je op korte termijn informeren over de verdere procedure..
Altijd maar gissen, ik wordt er als sollicitant doodmoe van.
Persoonlijk?
Ja, dit is een persoonlijke e-mail.
Ik word in de jij-vorm aangesproken. Verder is de afzender herkenbaar dezelfde persoon als degene die in de afsluiting staat vermeld.
Alleen, dat ellendige @connexys.nl deel van het e-mail adres. Doe me toch een lol! Geef me gewoon een persoonsnaam en een bedrijfsnaam. Zo hoort het.
Informatief?
Nee.
Met links?
Nee
Conclusie
Na Imtech is Getronics de zoveelste Connexys klant met een armoedige automatische e-mail response.
Doet Connexys het nou zo slecht met hun software of snapt Connexys niet dat je recruiters ook moet trainen in het juiste gebruik van de software?. Of zijn deze bedrijven nou allemaal zo eigenwijs?
Hoe het ook zij; Connexys en een goede gebruikerservaring (in ieder geval voor wat betreft de automatische e-mail response) is blijkbaar niet mogelijk.