Nuwerk.nl, nu al met problemen?

Logo Nuwerk.nl Nuwerk.nl is nog niet live. Maar de buzz rondom deze nieuwe vacaturesite in de blogosfeer is behoorljk groot geweest. Ook RecruitmentMatters heeft haar steentje aan die buzz bijgedragen.

En dat is niet verwonderlijk; tenslotte hebben we het hier over Ilse Media; niet bepaald de eerste de beste. Maar we hebben het ook over Connexys, en dat is toch wel een heel ander verhaal.

Want Connexys is de drijvende kracht achter menig online sollicitatieproces; als ATS voor grotere ondernemingen.

Een te grote broek?
Als we het over performance, throughput en schaalbaarheid hebben zijn Ilse Media en Connexys totaal verschillende bedrijven. Waar Ilse Media high-traffic sites als Startpagina en Nu.nl heeft komt Connexys niet verder dan Werkgeversbanen en wervingssites van bedrijven. Met hooguit een paar duizend bezoekers per maand.

En datzelfde Connexys gaat dus Nuwerk.nl bedienen. Met datzelfde ATS. Dat was ook de reden dat ik in mijn eerdere bericht al uiting gaf aan mijn twijfels:

Ik vraag me wel af of de Connexys applicatie dit volume kan gaan trekken. Want dit is wat anders dan als ATS provider een paar honderd bezoeken per dag te servicen. En daar heb ik dus wel mijn twijfels over.

En dat was blijkbaar enigszins profetisch.

Want van diverse kanten bereiken mij signalen dat het met de schaalbaarheid van de Connexys applicatie inderdaad niet best is gesteld. Waardoor Connexys domweg om zou vallen op het moment dat Ilse Media 400.000 bezoekers per maand richting Nuwerk jaagt.

Voldoende tijd om te repareren?
Er zal ongetwijfeld heel hard gewerkt worden door Connexys om de performance problemen op te lossen. En ze hebben geluk: de lancering is pas in juli. Er is namelijk geen datum genoemd; mogelijk omdat al duidelijk was dat nog niet alles vlekkeloos zou werken.

In anderhalve maand kan een hoop gebeuren; hoewel performance problemen soms buitengewoon moeilijk op te lossen zijn. Gezien de waarde die Nuwerk toe zou kunnen voegen aan het online recruitment landschap van Nederland is het dus maar te hopen dat Connexys op tijd de bloeding(en) weet te stelpen.

Geef een reactie

16 Comments
  • Marc Drees
    says:

    @Michel:
    Als ik mijn diverse kanten zou willen noemen had ik dat al meteen gedaan.

    Ik heb verder gisteren aan Jan van Goch aangegeven dat een artikel van deze strekking vandaag om 13:00 uur zou verschijnen. Jan heeft de vraag aan de marketing afdeling doorgespeeld en zij zullen eventueel nog reageren. En hij heeft mij weer van deze actie op de hoogte gesteld.

    Zo, dat is de maximale disclosure voor dit moment. Pfrt

  • Michel Rijnders
    says:

    @Marc: beetje te hoog incrowd gehalte om direct te zien dat Jorrit een en al sarcasme is.

    Maar ontopic en mijn vraag nog maar eens toelichten: dat verwacht wordt dat de schaalbaarheid een probleem kan opleveren is logisch. Nu stel je in dit artikel echter dat je van diverse kanten hoort dat de schaalbaarheid inderdaad een probleem zou zijn zonder dat verder toe lichten. Wie zijn die diverse kanten en wat is het probleem? Lopen klanten nu tegen problemen aan? Zeggen inside technici dat het Connexyssysteem niet aan de drukte kan voldoen?

  • Marc Drees
    says:

    @Michel:
    *Zucht*. Jorrit is natuurlijk vilein; tenslotte is Connexys een concurrent/collega van Otys.

    Connexys heeft nog niet eerder een schaalgrootte als die van Nuwerk moeten ondersteunen. En hoewel er niets mis hoeft te zijn met de infrastructuur van Connexys is het bijna een wet dat als je het volume verdubbeld, je problemen verviervoudigen.

    Dus loopt Connexys op dit moment tegen logische issues aan. Die het wel weer spannend maken!

  • Jorrit Blok
    says:

    @Michel
    Goed zo, dat vind ik nou ook. Er is geen mens in Nederland die niet zit te wachten op hét antwoord op de reeds bestaande jobboards. We willen met zn allen een helder, overzichtelijk jobboard met zoveel mogelijk vacatures waar je direct op kunt solliciteren.

    Ik verwacht ook dat Connexys, dit blog gelezen hebbend, rekening houdt met de eisen en wensen die we tegenwoordig aan een goed jobboard stellen. Dus supersnelle zoek en match functionaliteit, heldere, eenvoudige inschrijfprocedures en vooral..een strakke en kandidaatvriendelijke afhandeling van sollicitaties.

    Precies zoals Marc het ondertussen zo uitzonderlijk uitgebreid heeft omschreven.

    Zoals gezegd, de reputatie van Connexys snelt ze vooruit, dus we verwachten er een heleboel van. Ik ben echt benieuwd!

  • Michel Rijnders
    says:

    @Marc: er staat een vraagteken achter. Je zegt: “@Jorrit:
    Wel eens van het woord vilein gehoord?”. Doel je met vilein op jezelf, Jorrit of Connexys of iemand of iets anders? Dat is mij niet duidelijk en het leek of je dat aan Connexys adresseerde, maar dat heb ik dus verkeerd begrepen.

    En dus de vraag wat er mis is met Connexys en de schaalbaarheid? Hebben bedrijven daar nu al problemen mee? Wat zijn precies de signalen?

  • Jorrit Blok
    says:

    @Marc
    Een gerenommeerd merk als Connexys is het aan haar stand verplicht om uitstekende oplossingen te bieden. Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat ze de markt niet zullen teleurstellen. Onze markt heeft behoefte aan de daadkracht en innovativiteit die een bedrijf als Connexys aan de dag kan leggen. We rekenen op ze!