De maand juni heeft tot nu toe het grootste aantal bezoekers naar RecruitmentMatters gebracht; meer dan 5.000 unieke bezoekers waren goed voor meer dan 10.000 bezoeken per maand.
En dat is een fantastisch resultaat, zeker omdat we pas 7 maanden bezig zijn. En natuurlijk ook een enorme motivatie om nog meer ons best te doen.
Hieronder staat een detaillering van de tien belangrijkste kanalen die bezoekers kiezen om naar ons te bezoeken:
De Google zoekmachine blijft het belangrijkste kanaal, op respectable afstand gevolgd door bezoekers die direct naar RecruitmentMatters komen. En deze twee kanalen vertegenwoordigen zo’n 66% van het totaal aantal bezoeken.
Dat betekent dus dat de resterende 34% van de bezoekers via een andere site binnenkomt; een groot aantal via de verschillende RSS readers of via aggregatiesties (Nujij, eKudos). En dan zijn er natuurlijk ook de Nederlandse blogs waar behoorlijk wat verkeer vandaan komt (Expand, HRlog en Marketingfacts).
Oh, en de gemiddelde tijd die per bezoek op de site wordt doorgebracht is 4 minuten. In die tijd worden gemiddeld 3 pagina’s bekeken.
Bas van de Haterd
says:Vandaag gebeld door een journalist die had gegoogeld op slechte vacatureteksten of zoiets, interviewtje gegeven. Ze was ook erg verguld met het ‘ontdekken’ van recruitmentmatters. Zoekmachine optimalisatie werkt. 🙂