Promotie voor bloggers

In Nederland zijn er nog maar weinig bedrijven die weblogs afspeuren voor goede werknemers. Mensen die reacties geven op blogs die van hoog niveau zijn en op basis daarvoor iemand een baan aanbieden. Hoewel het steeds meer voorkomt.

Persoonlijk ken ik wel enkele voorbeelden, zoals Chris Stapper die bij Marc en mij (Digitaal-Werven) part-time werkt en natuurlijk HRlogs Michel Rijnders bij Talentfiber. En onze eigen Floor die bij mede blogger Marco aan de slag is.

In Amerika was Robert Scoble (het menselijke gezicht van Microsoft) mede door zijn blog ‘weggekaapt’ en Google doet dit blijkbaar ook, gezien deze posting. Bloggers (en reageerders) worden meer en meer benaderd. En het voordeel… je krijgt vaak je droombaan, want omdat je schrijft over je passie is dat waar potentiële werknemers je op vinden.

Geef een reactie

1 Comment
  • Chris Stapper
    says:

    Een hele goede trend om te zien, niet alleen omdat ik er een ideaal baantje aan over heb gehouden!

    Bloggen is m.i. een manier om passie te tonen voor je werk, maar ook een manier om kennis te delen. En om je kennis te toetsen. Altijd fijn om te horen als iemand vindt dat ik een leuk stuk heb geschreven, maar wanneer iemand het niet met me eens is, wordt me een spiegel voorgehouden, waardoor ik beter kan reflecteren op mijn visie. Een goed voorbeeld vind ik de kwaliteit/kwantiteit discussie over LinkedIn, al wordt die vaker door jou (Bas) gevoerd.

    Mijn hoop is dat er in de toekomst wat meer interactie komt tussen blogs en dat bloggers meer op elkaar gaan reageren. Een filosofie die ik hier op RM veel toepas. Door reactie komt dialoog, niet puur door het posten. Een kritische reactie is zeker zo leuk om te lezen als een goede blog. Verder is de netwerk kant erg leuk! Recent reageerde ik op een blog van een Belgische HRM collega, die mij daarna een enthousiaste mail stuurde dat ze blij was met een discussie. Dat is altijd leuk om te horen.