Automatische e-mails, meten is weten, 11

Automatische e-mail responses onder het vergrootglas Om de kwaliteit van de automatische e-mail response op online sollicitaties te meten, zijn een 14-tal vragen opgesteld. Per vraag is er echter nog het nodige te zeggen over de wijze waarop de beoordeling tot stand komt. 

In 14 afleveringen ga ik dieper in op elke afzonderlijke vraag, en de wijze waarop de beoordeling tot stand komt.

Vandaag de elfde vraag: Bevat de afsluitende contactinformatie een herkenbare afzender?

En dat levert de volgende waardering op voor deze vraag:

  • De afsluitende contactinformatie bevat geen persoonlijke informatie van de afzender en geen kanalen waarlangs de ontvanger in contact kan komen met de afzender (-2)
  • De afsluitende contactinformatie bevat persoonlijke informatie van de afzender (afgekort of volledig) maar geen kanalen waarlangs de ontvanger in contact kan komen met de afzender (-1)
  • De afsluitende contactinformatie bevat persoonlijke informatie van de afzender (afgekort of volledig) en één kanaal waarlangs de ontvanger in contact kan komen met de afzender  (1)
  • De afsluitende contactinformatie bevat persoonlijke informatie van de afzender (afgekort of volledig) en meer dan één kanaal waarlangs de ontvanger in contact kan komen met de afzender  (2)

In vorige afleveringen zijn de volgende vragen behandeld:

  1. Is het e-mail adres van de afzender herkenbaar?
  2. Geeft de titel van de e-mail voldoende informatie?
  3. Mag de ontvanger op de e-mail reageren?
  4. Maakt formattering en lay-out het eenvoudig om de e-mail te scannen?
  5. Hebben paragrafen een prioriteit op basis van hun relevantie?
  6. Start de e-mail met een aanhef?
  7. Zijn de aanhef en de inhoud van de e-mail consistent?
  8. Is er een paragraaf aanwezig die het doel van de e-mail uitlegt?
  9. Is er een paragraaf met vervolgstappen aanwezig?
  10. Zijn er paragrafen aanwezig met relevante informatie voor de ontvanger?

Volgende keer: Bevat de inhoud van de e-mail ‘call(s) to action’?

Geef een reactie

4 Comments