Om de kwaliteit van de automatische e-mail response op online sollicitaties te meten, zijn een 14-tal vragen opgesteld. Per vraag is er echter nog het nodige te zeggen over de wijze waarop de beoordeling tot stand komt.
In 14 afleveringen ga ik dieper in op elke afzonderlijke vraag, en de wijze waarop de beoordeling tot stand komt.
Vandaag de twaalfde vraag: Bevat de inhoud van de e-mail ‘call(s) to action’?
En dat levert de volgende waardering op voor deze vraag:
- Er is geen call to action, of the call to action werkt niet (goed) (-2)
- Er is een call to action, maar deze is below the fold of moeilijk te ontdekken (-1)
- Er is een duidelijke call to action above the fold (1)
- Er zijn meerdere calls to action, met de meest belangrijke duidelijk en above the fold (2)
In vorige afleveringen zijn de volgende vragen behandeld:
- Is het e-mail adres van de afzender herkenbaar?
- Geeft de titel van de e-mail voldoende informatie?
- Mag de ontvanger op de e-mail reageren?
- Maakt formattering en lay-out het eenvoudig om de e-mail te scannen?
- Hebben paragrafen een prioriteit op basis van hun relevantie?
- Start de e-mail met een aanhef?
- Zijn de aanhef en de inhoud van de e-mail consistent?
- Is er een paragraaf aanwezig die het doel van de e-mail uitlegt?
- Is er een paragraaf met vervolgstappen aanwezig?
- Zijn er paragrafen aanwezig met relevante informatie voor de ontvanger?
- Bevat de afsluitende contactinformatie een herkenbare afzender?
Volgende keer: Zijn hyperlinks (calls to action) duidelijk en informatief?