Hoe meer pixels op een vierkante centimeter hoe beter. Iets wat zelfs een beginnend foto hobbyist weet, maar waarvan menig bedrijf nog iets van kan leren.
Steeds meer bedrijven hebben geld over om een video te laten zien op hun website. Zo ook recruitment sites. Video is na mijn idee een goed middel om de boodschap over te brengen. Maar als er gebruikt wordt gemaakt van video moet er wel rekening worden gehouden met de pixels en het moet niet zo zijn dat de pixels zo groot worden dat je ze met het blote oog kan zien.
Worden de pixels zo groot dat ze ‘mega’ kunnen worden genoemd, beginnen ze zelf te lijken op pukkels. Zie hier een mooi voorbeeld:
Deze recruiters zijn van KPN. Erg zonde wat de ‘mega’-pixels van hun gezicht maakt. Bekijk zelf wat de ‘mega’-pixels doen op de recruitment site van KPN.
Gelukkig is KPN niet de enige die met het pixel probleem kampt. Ook L’oreal kan er wat van:
Het is opeens een stuk minder aantrekkelijk geworden om bij L’oreal te werken, als ik op de video features afga.
Dit zijn slechts twee voorbeelden, maar waarschijnlijk huizen er nog vele video’s die het één en andere verprutsen aan het menselijke schoon.
Dat de pixels met het blote oog te zien zijn is niet alleen via de techniek van video. Er zijn recruitment sites die het presteren om knoppen te maken waarvan ik de kriebels krijg.
Conclusie: houdt de pixels in bedwang en zorg ervoor dat er geen ruis in de communicatie komt.
Thomas Bakker (Tomic)
says:ach, voor een it’er vind ik het belangrijker dat dit soort dingen goed geregeld zijn dan voor bijv. sales functies. Het gaat er immers om dat de boodschap overkomt. Iets dat mw. Gorgels :)niet lukt met haar opgelezen stuk tekst.
Spontaan is andeRRRs. 🙂
Bas van de Haterd
says:Leuk stuk Harry, en welkom.