In tegenstelling tot mijn verwachting (vakantietijd) heeft de groei van het aantal bezoekers zich ook in de maand juli voortgezet. Meer dan 5.500 bezoekers waren goed voor meer dan 11.000 bezoekjes per maand.
Waarbij ondertussen gemiddeld bijna 4:20 minuten per bezoek op de site wordt doorgebracht en er in die tijd 3.2 pagina wordt gelezen/bekeken. Hoewel ik geen vergelijking heb met andere blogsites ben ik hier heel blij mee en zorgt het ervoor dat de motivatie hoog blijft.
Hieronder staat een detaillering van de tien belangrijkste kanalen die bezoekers kiezen om naar ons te bezoeken:
De Google zoekmachine blijft het belangrijkste kanaal, op respectable afstand gevolgd door bezoekers die direct naar RecruitmentMatters komen. En deze twee kanalen vertegenwoordigen iets meer dan 63% van het totaal aantal bezoeken.
Bijna 37% komt dus via andere sites; waarbij RSS feeders en aggregatoren (NUjij, eKudos) een belangrijke rol spelen. Daarnaast zijn ook de andere Nederlandse weblogs natuurlijk van groot belang; zoals Expand, HRlog en Marketingfacts.
Opvallend is het relatief zeer lange verblijf van bezoekers die via de Google RSS reader komen; gemiddeld 19 minuten. En er wordt blijkbaar intensief gelezen door deze bezoekers; gemiddeld iets meer dan 7 pagina’s per bezoek.
Niek
says:Marc,
Mooi dat het zo goed gaat met RM. toch enkele nuanceringen.
Ik weet niet of dat je mag concluderen dat er lang wordt gelezen. De meeste artikelen scan ik via rss maar als ik doorklik naar de site dan wordt er een nieuwe tab in mijn browser geopend die vaak lang blijft openstaan (multi-tasker). Het schrijven van een reactie kost soms ook best tijd maar dat is geen leestijd. Die 19 minuten lijkt mij hiermee deels verklaard.