Na grondig onderzoek gedaan te hebben naar de mogelijke aanwezigheid van een toekomst voor de dagbladenwereld, kwam ik in mijn scriptie grofweg tot de volgende conclusie: er is wel degelijk een toekomst weggelegd voor het papieren nieuws. Mits dagbladen gaan investeren in de relatie tussen online en offline media.
Goed mens
Omdat ik de dagbladen een warm hart toedraag en ik over het algemeen gewoon een goed mens ben, zet ik mij komende afstudeerperiode in voor het behoud van de krant. Met mijn scriptie, ludiek ‘Dag blad’ genaamd, als uitgangspunt maak ik een draaiboek voor dagbladen die iets aan hun teruglopende oplagecijfers willen doen. En passant ontwerp ik ook nog een krant (met website) nieuwe stijl, ik blijf natuurlijk ontwerper.
Frankwatching
Vanaf 1 september zal ik elke maandag op Frankwatching.com verslag doen van mijn bevindingen. Kijk dus op Frankwatching voor de laatste ontwikkelingen. En wees gerust, op RecruimentMatters zal mijn relaas over generatie y, geld (of het gebrek eraan) en sociale netwerken onverstoord doorgaan.
Floor Drees
says:@Cees
Ik heb ook niet gezegd dat alle partijen het overleven. 😉
Cees
says:@Floor
Het is een enthousiast stuk al heb ik een andere voorspelling voor de toekomst van gedrukte media. Ik verwacht dat de markt alleen maar zal krimpen totdat een bepaald laag niveau bereikt is. Door consolidatie zullen er dan nog enkele levensvatbare partijen overblijven in dagbladland die een beperkt assortiment aan kranten uitgeven.
Al heb ik er natuurlijk geen scriptie over geschreven.
Floor Drees
says:Lees het hier
Floor Drees
says:Wel, vanaf vanmiddag 3 uur kun je me volgen.
Guido Stek
says:Ik zie je resultaten graag tegemoet.
Floor Drees
says:Opsturen!
Marc Drees
says:@Floor:
Heb ik nog een ontnuchterend rapport van Forrester wat je toevallig mag inzien omdat jij het bent.
Waardoor de titel “Dag blad” een volstrekt realistische zal blijken te zijn. Maar misschien wil je het daarom wel niet lezen. Onder de noemer van selectieve dissociatie.