Ik heb een vraag, wie geeft mij antwoord? NVB niet!

Helpdesk medewerker Vandaag de zevende aflevering van de serie customer support bij online recruitment sites. En vandaag doe ik verslag van mijn bezoek bij Nationale Vacaturebank.

En ik wil graag weten of, en zo ja hoe, ik mijn nog aan te maken profiel kan afschermen voor intermediairs. Want in deze krappe arbeidsmarkt wordt ik anders gek van alle contactpogingen!

Hier is de link naar de scope van dit onderzoek.

Hoe leg ik contact?
Rechtsboven op de homepage van Nationale Vacaturebank is in de global navigation een duidelijke link Helpdesk aanwezig:

Homepage Nationale vacaturebank

En als ik daar op klik krijg ik een Veelgestelde vragenlijst te zien. Maar in tegenstelling tot Totaljobs en Monsterboard is deze dichtgeklapt. Dus zie ik ook meteen de knop Neem contact op met onze helpdesk

FAQ pagina

Het is duidelijk; Nationale Vacaturebank vindt het niet erg als ik contact opneem. Daar kunnen Totaljobs en Monsterboard dus nog wat van leren!

En natuurlijk klik ik op die knop; waarna een webformulier opdoemt:

webform helpdesk

Alleen, waarom willen ze in godsnaam mijn geslacht weten? Het is nog wel verplicht ook…

De vraag
En ik vul de standaard vraag in voor de vacaturesites die ik bezoek:

Geachte mevrouw, heer,
Ik wil graag een profiel op Nationale Vacaturebank aanmaken. Maar ik wil alleen benaderd worden door echte werkgevers.
Heeft Nationale Vacaturebank een mogelijkheid om mijn profiel af te schermen voor uitzendburo’s en werving & selectiebureau’s?
Ik hoor graag van u,
Marc

Het antwoord
Niets. Doodse stilte.

En net als bij Monsterboard heb ik het na 5 werkdagen wachten het maar opgegeven. Ik ga geen antwoord krijgen.

Conclusie
Het proces tot en met het webformulier ziet er een stuk beter uit dan bij Totaljobs en Monsterbaord. Maar net als bij Monsterboard krijg ik geen reactie.

Customer service via e-mail bij Nationale Vacaturebank? Niet doen!

Geef een reactie