The making of RecruitmentLab

Logotype RecruitmentLabMet gepaste trots kondig ik de aanstaande geboorte van RecruitmentLab aan. Volgens planning zal deze site in de loop van december het daglicht moeten zien.

RecruitmentLab wordt een site voor bedrijven die via een wervings- of vacaturesite werkzoekers tot een (online) sollicitatie proberen te verleiden. En via RecruitmentLab kunnen beoordelen hoe goed hun site nou eigenlijk is.

Op deze site worden een groot aantal tests aangeboden die elk op een bepaald onderdeel van een wervings- of vacaturesite inzoomen en aan een grondig onderzoek onderwerpen.

Na afloop van een test is meteen een quick scan beschikbaar. Die aangeeft hoe de site er op dat onderdeel voorstaat. Ten opzichte van alle andere bedrijven; bedrijven in dezelfde bedrijfstak en bedrijven van vergelijkbare omvang. En of op het betreffende onderdeel aan de werkzoeker een goede ervaring wordt geboden.

Ook is er direct een rapport beschikbaar die de knelpunten, vanuit het perspectief van de bezoeker, uitgebreid beschrijft. En als laatste is er zelfs een rapport die oplossingen voor eventuele knelpunten biedt.

Een quick scan is gratis, de rapporten voor knelpunten en oplossingen zijn na betaling toegankelijk.

Omdat de geboorte nog even op zich laat wachten heb ik aan de ontwerpers & bouwers (Onstuimig) van de site gevraagd om hun ervaringen tijdens de bouw hier op RecruitmentMatters te beschrijven.

Het leek me aardig om allerlei praktische problemen, tijdsdruk, stress en ander ongerief hier te delen. Ter lering (ende vermaak). En natuurlijk om te horen wat jullie er wel of niet goed aan vinden.

Wil je niets van hun ervaringen missen maar heb je geen zin om dat regelmatig via dit weblog of RSS reader in de gaten te houden? Dan is er goed nieuws. Want na aanmelding op de holding page van RecruitmentLab krijg je tweewekelijks alle ervaringen per e-mail toegestuurd:

Holding page RecruitmentLab

Geef een reactie

4 Comments