Actonomy blijft vernieuwen

Logo en Logotype ActonomyEind augustus kwam Actonomy met een kant-en-klare matchtool. Oftewel een matchtool inclusief een volledige taxonomie. Waarmee het inzetten van een matching tool ‘kinderspel’ wordt.

En nu komt Actonomy met een logische, maar buitengewoon interessante vervolgstap: Guided Search. Waarbij Actonomy overigens haar uiterste best doet de meest interessante informatie te verbergen.

Guided Search, wat is dat?
Tja, je moet redelijk van techniek houden om je door het persbericht van Actonomy heen te worstelen om te begrijpen wat ze nou eigenlijk bedoelen.

En feitelijk zijn het ook nog eens twee persberichten in één. Het gaat namelijk om twee zaken:

  1. Betere zoekresultaten
  2. Meer bronnen om te doorzoeken

Betere zoekresultaten
Hierbij gaat het om het kunnen zoeken met bepaalde zoektermen terwijl Actonomy tegelijkertijd ook met gerelateerde termen zoekt. Dus als ik bijvoorbeeld als zoekterm ‘sales manager’ heb ingetypt zoekt Actonomy automatisch ook met ‘account manager’, ‘sales executive’, etc.

Dat is natuurlijk heel handig, omdat je hiermee voorkomt dat geschikte kandidaten (of vacatures) niet gevonden worden. Maar dit is op zich niet veel nieuws.

Actonomy noemt dit zoektechnologie op basis van artificiele intelligentie; WCC noemt dit fuzzy matching.

Meer bronnen om te doorzoeken
Maar dit is wel interessant! En dit is niet eens direct in het persbericht te vinden…. Een extra document over Guided Search zegt op de laatste pagina namelijk het volgende:
Reduce online CV search costs & time by searching multiple web sites simultaneaously by means of Guided Search + matching

Goedemorgen! Dat betekent dus dat ik vanuit mijn luie stoel meerdere sites kan afgrazen met een match-engine! Dit is MrSearch op steroiden! Tenslotte heb je met Actonomy ook de voordelen van het zoeken met gerelateerde termen!

Conclusie
Dit is een zeer interessante vernieuwing; vooral vanuit het perspectief van recruiters. En door de strategie die Actonomy volgt zullen vooral recruiters hier hun voordeel mee kunnen doen.

De vraag is natuurlijk hoe Linkedin gebruikers deze verbetering zullen ervaren… Maar ja; we kunnen toch niet de technologie de schuld gaan geven?

Geef een reactie

3 Comments