Vandaag ontving ik een persbericht van Harvey Nash; een bedrijf dat ik uit mijn periode bij Adecco nog ken als headhunter. Wat we natuurlijk executive search horen te noemen.
De inhoud van het persbericht is niet interessant; de Nederlandse site van dit bedrijf eens te meer. Want als ik een persbericht zie ga ik natuurlijk direct buurten op de site van het bedrijf.
En dan zie je bij Harvey Nash het volgende:
Waarbij het hierboven gememoreerde persbericht uitblinkt door afwezigheid… Maar veel belangrijker vond ik de linker benedenhoek. Met daarin het item: Blogs
Met onder meer een weblog van de Nederlandse directeur van Harvey Nash. Nou dat is natuurlijk interessant. Een executive search company met een company blog. En dan nog wel van de directeur!
Maar helaas… Als je dan naar het weblog gaat zie je dit:
Welgeteld één bijdrage; van anderhalve maand geleden… Een korte introductie. Met de volgende hoopvolle zin:
Ik wil graag via dit medium mijn zicht op en mijn ervaringen met de trends en de praktische toepassingen op het gebied van recruitment in een brede zin met je delen.
Waarna het vervolgens doodstil is geworden.
Tja, ik weet niet precies of Harvey Nash begrijpt dat de waarde van blogging in een zekere regelmaat en frequentie zit; naast de kwaliteit van de blog posting natuurlijk. Maar als ze het al begrijpt wordt dat nog niet in praktijk gebracht. Social media zijn nog niet zo makkelijk…
Rob
says:Over Harvey Nash en zijn directeur staat hier ook een aardig artikel:
https://www.bits-chips.nl/nieuws/bekijk/artikel/vraag-het-de-headhunter-42.html