Knollenstein: een nieuwe jas en nieuwe inhoud

Logotype Knollenstein Het zal wel in de lucht hangen, maar na Nationale Vacaturebank en Spotajob heeft ook Knollenstein een nieuwe jas aangetrokken. In tegenstelling tot de eerste twee is hierbij ook de inhoud fors onder handen genomen.

Nou is dat ook een stuk eenvoudiger; tenslotte is de website van Knollenstein een marketing tool en geen echte webapplicatie.

De homepage
En dit is dan de nieuwe homepage van Knollenstein:

Homepage Knollenstein

Nou, dat ziet er een stuk beter uit dan de vorige versie. Maar die was volgens mij ook nog uit het begin van deze eeuw…

Maar is er ook wat nieuws te beleven?

Bannering?
Jawel, watn aan de rechterkant zijn twee irritant draaiende banners zichtbaar:

image

Knollenstein biedt de mogelijkheid om banners te plaatsen op sites als Linkedin, Markplaats, Hyves en MSN.

En dat is volgens mij nieuw. Althans, in de vorm waarin Knollenstein het aanbiedt.

Want het betekent feitelijk dat je ervoor kan kiezen een vacature in een banner op een destination site kan promoten. Vanuit dezelfde applicatie waarmee je tot op heden de vacatures naar vacaturesites schoot.

En dat is misschien wel een lekker idee voor werkgevers die maar geen kandidaten krijgen via die vacaturesites…

Knollenstein noemt het een dynamische vacaturebanner. Nou weet ik niet wat ze daarmee bedoelen, maar daar kom ik wel achter.

Oh ja, zo’n banner zou er dan zo uitzien (een voorbeeld van een banner op Hyves):

Dynamische banner

De ‘latente’ werkzoeker kan zijn borst vast natmaken! Met een beetje ‘fatsoenlijke’ targeting achtervolgt die ene vacature je op alle sites. Waar je ook probeert te vluchten…

Meer weten
Dit is toch wel een interessante, nieuwe ontwikkeling. Knollenstein wordt van vacature multiposter een soort online marketing bureau. Waarmee ze buiten de gebaande paden treedt.

De vraag is natuurlijk wat dit precies betekent en hoe die dynamische bannering nou eigenlijk werkt. Geen zorg, ik ga vandaag eens bellen met Paul Stuurman (directeur Knollenstein) om dat tot op de bodem uit te zoeken. En daar zal ik natuurlijk op deze plaats verslag van doen.

Conclusie
Knollenstein heeft een nieuwe jas en een nieuwe feature. Dat maakt de volle markt van vacature multiposters (In Goede Banen, Broadbean, Mimir) weer een stuk interessanter!

Geef een reactie

13 Comments