Het zal wel in de lucht hangen, maar na Nationale Vacaturebank en Spotajob heeft ook Knollenstein een nieuwe jas aangetrokken. In tegenstelling tot de eerste twee is hierbij ook de inhoud fors onder handen genomen.
Nou is dat ook een stuk eenvoudiger; tenslotte is de website van Knollenstein een marketing tool en geen echte webapplicatie.
De homepage
En dit is dan de nieuwe homepage van Knollenstein:
Nou, dat ziet er een stuk beter uit dan de vorige versie. Maar die was volgens mij ook nog uit het begin van deze eeuw…
Maar is er ook wat nieuws te beleven?
Bannering?
Jawel, watn aan de rechterkant zijn twee irritant draaiende banners zichtbaar:
Knollenstein biedt de mogelijkheid om banners te plaatsen op sites als Linkedin, Markplaats, Hyves en MSN.
En dat is volgens mij nieuw. Althans, in de vorm waarin Knollenstein het aanbiedt.
Want het betekent feitelijk dat je ervoor kan kiezen een vacature in een banner op een destination site kan promoten. Vanuit dezelfde applicatie waarmee je tot op heden de vacatures naar vacaturesites schoot.
En dat is misschien wel een lekker idee voor werkgevers die maar geen kandidaten krijgen via die vacaturesites…
Knollenstein noemt het een dynamische vacaturebanner. Nou weet ik niet wat ze daarmee bedoelen, maar daar kom ik wel achter.
Oh ja, zo’n banner zou er dan zo uitzien (een voorbeeld van een banner op Hyves):
De ‘latente’ werkzoeker kan zijn borst vast natmaken! Met een beetje ‘fatsoenlijke’ targeting achtervolgt die ene vacature je op alle sites. Waar je ook probeert te vluchten…
Meer weten
Dit is toch wel een interessante, nieuwe ontwikkeling. Knollenstein wordt van vacature multiposter een soort online marketing bureau. Waarmee ze buiten de gebaande paden treedt.
De vraag is natuurlijk wat dit precies betekent en hoe die dynamische bannering nou eigenlijk werkt. Geen zorg, ik ga vandaag eens bellen met Paul Stuurman (directeur Knollenstein) om dat tot op de bodem uit te zoeken. En daar zal ik natuurlijk op deze plaats verslag van doen.
Conclusie
Knollenstein heeft een nieuwe jas en een nieuwe feature. Dat maakt de volle markt van vacature multiposters (In Goede Banen, Broadbean, Mimir) weer een stuk interessanter!
Marc Drees
says:@Bas:
Da’s dus een JA 😉
Bas van de Haterd
says:Zal ik ze de rekening sturen?
Marc Drees
says:@Bas:
Ik denk dat Knollenstein jouw reactie ter harte heeft genomen; want volgens mij staat het nu wel op de pagina:
Gebruikt u een recruitment systeem of ATS? Knollenstein zorgt dat sollicitaties automatisch in uw recruitment systeem terechtkomen, inclusief bronvermelding (job board / website). Zo weet u welke precies welke websites de meeste kandidaten opleveren.
Of bedoel je toch iets anders?
Peter Nieuwpoort
says:@marc: mijn post was bedoeld als vraag, niet als raadsel 🙂
Was als toevoeging bedoeld op de posting van Bas van 11:19
Ben zelf gewoon nieuwsgierig…
Marc Drees
says:@peter:
Vertel, vertel?
Peter Nieuwpoort
says:Interessant!
@marc: wellicht ook leuk om te weten waarom de pagina met Referenties uit de oude site, niet is teruggekomen in de nieuwe site?
Maarten Dullaert
says:Een dynamische banner is niks anders dan een online uiting (large rectangle of leaderboard) die zijn gegevens haalt uit een database. In dit geval de vacaturedatabase. Reed Business gebruikt deze methode om de eigen vacaturemodules aan te jagen, zie http://www.elsevier.nl , http://www.logistiek.nl of http://www.penoactueel.nl . UIteraard gericht om de latente kandidaten te triggeren met relevante functies!
Marc Drees
says:@Bas:
Neem ik mee!
Bas van de Haterd
says:@Marc: als je ze toch belt, vraag ze ook meteen even hier over: https://web1.knollenstein.nl/nl_NL/exposure-machine/statistics.jsp
Er staat namelijk wel dat je kan meten wat populair is (mooie tool) in aantal views. Maar ik zie nergens of je ook per sollicitant een tag krijgt waar hij vandaan komt (banner, welke board, etc) en dat mee de ATS in kan nemen. Zijn ze dat vergeten op de site of zit dat er niet in (ik ga bijna uit van het eerste). Hebben ze meteen een gratis tip van iemand die deels door de concurrent betaald wordt.
Bart Bendenburg
says:Jobtrack was gisteren ook eem kwartier gerestyled, waarna ze een paar uur een onderhoudsmelding toonden, om daarna de oude site weer live te zetten……