De wereld van Broadbean volgens McGuire

Logotype BroadbeanZoals ik gisteren al meldde is Broadbean overgenomen door DMGT. De overname heeft een strategisch karakter; voor zowel DMGT als Broadbean.

Voor Broadbean betekent het de mogelijkheid haar ambities sneller waar te maken. En de belangrijkste ambitie is natuurlijk world domination. Op het gebied van multiposting, wel te verstaan…

image Dan McGuire is managing director van Broadbean; een jonge en ambitieuze ondernemer. Die in een tijdsbestek van enkele jaren Broadbean tot de onbetwiste nummer 1 in de UK multiposting markt heeft gemaakt.

Maar dat is niet voldoende voor Dan, al jaren koestert hij de niet zo geheime ambitie om ook buiten de landsgrenzen van de UK van Broadbean een ‘household name’ te maken.

En die ambitie kan nu natuurlijk versneld worden gerealiseerd.

Het leek me daarom een goed idee om Dan eens een paar vragen te stellen over zijn plannen voor de nabije toekomst. Wat ik heb gedaan. Hieronder het resultaat, met een paar opmerkingen van mijn kant.

Hi Dan, does this mean that Broadbean will become the central hub for all the classified outlets within DMGT, as far as jobs are concerned?
It’s business as usual here. We’ll be treating all clients, job boards, partners etc the same as we always have. DMGT/AND have retained both Kelly [Kelly Robinson, oprichter van Broadbean] and I to continue running the business.

Any job board that is part of the AND group will be treated exactly the same as any board who is not. Our independence and neutrality is very important and AND respect and support that.

Opmerking: De vraag is natuurlijk of niet-AND vacaturesites dit gevoel zullen delen. Tenslotte is AND een zeer sterke partij in deze markt met zo’n 40 (niche) vacaturesites in de UK.

How does this take-over translate to an accelerated international expansion?
The international expansion was the key driver in the deal. Our plans to build a global network have been well documented and AND are in a perfect position to give our strategy a huge boost with their substantial resources.

Will Broadbean focus be oriented predomintantly to the English speaking markets (ie. North America) or also to Europe?
We are opening our US office in February, that’s been planned for a while now, but we have already undertaken a big translation project.

Our technology is currently available in Dutch and French as well as English and we’ll be adding more languages before Christmas. In addition we have added Dutch, Flemish, German and French language skills to the team so that we can support an ever expanding European client base.

Opmerking: Dat betekent dus geen uitstel van executie in Nederland. De vraag is echter of de periode van stilte sinds de eerste aankondiging dan nu voorbij is? En Broadbean ook agressief onze markt gaat bewerken.

How will UK jobboards respond? After all, it seems that there is no real alternative multiposter left in the marketplace.
I’ve spoken with many job boards today, including directors at most of the major UK players, and the response has been overwhelmingly positive.

We’ve built a reputation for being an honest, open company and we take great pride in that. We are totally committed to offering a great service for a fair price to our clients and ensuring the integrity of the data we process is maintained to the highest standard at all times.

Opmerking: Ik geloof graag dat de eigenaren van de UK vacaturesites positief richting Broadbean reageren. Tenslotte is Broadbean een zeer belangrijke (en machtige) vacature leverancier.

Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat diezelfde eigenaren onverdeeld gelukkig zullen zijn. De vraag is of, en zo ja wat ze aan deze situatie kunnen doen. Want het zal vast niet lekker aanvoelen om zo volledig afhankelijk te zijn van 1 partij.

 

In een volgende aflevering hoop ik dieper in te gaan op de komst van Broadbean naar Nederland via de reacties van Paul Stuurman (Knollenstein) en Peter Nieuwpoort (InGoedeBanen).

Geef een reactie