Taleo valt mij ongevraagd lastig

Enkele dagen geleden bracht ik een bezoek aan de Taleo website. Met slechts één doel; het downloaden van een Gartner Magic Quadrant rapport. Gratis natuurlijk, want ons ben zuunig.

Om zo’n rapport uiteindelijk te downloaden moet je veel teveel gegevens invoeren. Een taak die ik meestal met de nodige creativiteit op me neem.

Onderaan het webformulier waren de obligate checkboxes natuurlijk ook weer aanwezig:

Webform Taleo

Nadat ik de bovenste checkbox had uitgevinkt en op Submit had gedrukt kreeg ik eindelijk toegang tot het gratis Gartner rapport. Alle moeite was niet voor niets geweest!

Helaas…
Maar vanochtend trof ik een e-mail in mijn inbox aan. Van Taleo. En die begint zo:

E-mail Taleo

Nee! Natuurlijk wil ik niet gebeld worden. Als je gratis Gartner rapporten weggeeft dan kom ik bij je langs. Vanwege dat rapport en helemaal niets anders. Dus val me niet lastig met een Taleo product. Daar heb ik geen enkele interesse in.

En al helemaal niet als ik toch duidelijk heb aangegeven niet benaderd of geïnformeerd wil worden over Taleo producten.

In ruil voor het rapport heb ik al ongelofelijk veel informatie aan Taleo gegeven. Maar dat is voor Taleo blijkbaar niet voldoende. Taleo wil meer. En daarmee overtreedt Taleo haar eigen regels. Door contact met me op te nemen. Ondanks de lege checkboxes.

Taleo heeft allerlei fraai white papers; onder meer over Gen Y. Maar ze leeft nog keurig in de marketing 1.0 wereld. Het wordt de hoogste tijd voor de implementatie van mijn persoonlijke visie. Maar dan ook voor dit soort ongewenste acties.

Geef een reactie