Vandaag ontving ik een follow-up mail van Vodafone, naar aanleiding van mijn online ‘sollicitatie’. Van een echt mens; maar dat wil nog niet zeggen dat de kwaliteit van het resultaat vooruit gaat.
De kwaliteit van de automatische e-mail was werkelijk dramatisch; maar het kan altijd nog erger. Want de ‘menselijke’ email maakt er helemaal een potje van:
Geachte Marc Drees,
Naar aanleiding van je sollicitatie bij Vodafone, moeten wij je helaas mededelen dat wij niet meewerken aan een onderzoek.
Wij danken je hartelijk voor de getoonde belangstelling en wensen je veel succes toe bij eventuele overige sollicitaties.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Corporate Resourcing Nederland
Tja, wat moet ik hier nou van zeggen? Vodafone werkt niet mee aan een onderzoek. Dat betekent in ieder geval dat ze het CV hebben gelezen; al hebben ze niet goed gelezen. Tenslotte vraag ik op geen enkel moment om medewerking van Vodafone.
Maar dan de obligate vervolgzin; die dus volstrekt niet past bij de vorige zin. Zou zo’n recruiter nou werkelijk te lui zijn om deze tweede zin even weg te halen? Stuur dan toch helemaal niets. Of past dat weer niet in het werkproces?
Afijn; vette droefenis. Vodafone kan maar beter helemaal geen e-mails sturen. En die aanhef… om te janken!
Marc Drees
says:@Richard:
Graag gedaan!
Vodafone Webrelations
says:Hi Marc,
Bedankt voor het attenderen!
We kaarten het aan bij de verantwoordelijke afdeling zodat we dit proces kunnen verbeteren.
Groet,
Richard
Vodafone Webrelations
Bas van de Haterd
says:Ik denk dat dat heet: standaard systeem met standaard zinnen.
Daarom ben ik doorgaans voorstander van het volledig vernietigen van elke template in een organisatie en mensen zelf laten denken. 🙂