Een slechte website ervaring heeft een sterke invloed op de wijze waarop een gebruiker het bedrijf achter de website beoordeeld. Da’s op zich geen verrassing; maar hoe sterk is dat effect nou eigenlijk?
67% van de gebruikers beoordeeld het brand dus negatiever als gevolg van een dergelijke ervaring. En dat geldt ongetwijfeld ook voor een employer brand. En daarmee de wervingssite.
Het is natuurlijk de vraag of die negatieve ervaring een gebruiker zodanig ergert dat een eventuele transactie niet doorgaat. Want alleen dan wordt de impact echt duidelijk. En helaas word daar geen antwoord op gegeven.
Maar als er een keuze is, en de gebruiker is bekend met de keuze, dan kan je aannemen dat een negatieve of hele negatieve ervaring wel eens tot het afbreken van de transactie kan leiden. En een bezoekje aan de concurrent.
Of je nou telefoons of vacatures verkoopt; zorg ervoor dat de gebruikerservaring optimaal is!
Ik vraag me overigens af hoe een slechte ervaring tot een positieve beoordeling kan leiden, zoals door 11% van de ondervraagden wordt aangegeven… Daar kan ik met mijn verstand in ieder geval niet bij.