Solliciteren onmogelijk bij aantal wervingssites

construction_barrier Gisteren beschreef ik mijn teleurstelling met de wervingssite van Arcadis. Naast de magere kwaliteit van de site was vooral de onbeschikbaarheid van vacatures (als gevolg van een technisch probleem) hiervan de oorzaak.

Naar nu blijkt is dat niet de schuld van Arcadis, maar van Connexys. De nodige grote bedrijven gebruiken de Connexys ASP oplossing en die oplossing ligt blijkbaar al bijna twee dagen plat! Ik ben benieuwd hoe goed de SLA’s zijn…

Geef een reactie

3 Comments
  • sandra
    says:

    In de meeste gevallen is het zo dat je een backup hebt van het systeem op een andere locatie (als je core-business online ligt, kan ik er haast niet aan geloven dat je geen backup hebt op een andere locatie). Echter hoeft dit niet te betekenen dat je ook fysiek een server op die andere locatie hebt staan die alles over kan nemen, toch? Je hebt vele locaties in Nederland waar zich een serverpark bevindt (bijvoorbeeld: de cybercenters van KPN).

    Wat ik mij afvraag: waarom is dit niet verder in het nieuws van alledag? Het lijkt me als er ineens een transformator huis kapot is dat dit toch best wel nieuws is?

  • Bas van de Haterd
    says:

    @Sandra: ik denk dat als ze niet met hun host hebben geregeld dat er een back up staat in een heel ander deel van het land / de wereld dat ze ook ergens de slag gemist hebben. Er zijn uitzonderingen waar je niets aan kan doen (ik herinner me een brand bij de stroom van surfnet in A’dam, het internetkruispunt, tja, dan ligt half Nederland qua internet plat), maar één locatie met alle servers vind ik wel risicovol. Dat kan je als kleine partij zoals een eenpitter als ik misschien riskeren, maar als grote organisatie zoals Connexys vind ik dat wel risicovol.

  • sandra
    says:

    Als je verder kijkt dan Connexys blijkt het probleem bij hun leverancier te liggen. De stroom van het gehele centrum waar de servers staan ligt eraf.  Kan Connexys helaas ook niet veel aan doen toch? Behalve de klanten goed op de hoogte te stellen en te informeren over het probleem.