Gelukkig de winterstop is weer voorbij! En nee, ik heb het niet over voetbal maar over de nieuwsbrief van Totaljobs. Wat heb ik die toch gemist!
Gelukkig viel deze weer op mijn electronische deurmat. En geheel volgens verwachting ook vandaag weer vol hilarische stompzinnigheid. Op zich ook een kunst…
Vandaag is de titel: Laat jij je snel afschrikken? Ik dacht nog, dat gaat over de krapper wordende arbeidsmarkt. Maar nee; niets van dat al. Want dit is de intro:
Lang niet alle werknemers voelen zich veilig op hun werk. Vier procent voelt zich onveilig op het werk en negen procent in de omgeving van de werkplek.
Nou is daar natuurlijk niets leuks aan. Integendeel. Maar wat heeft dit in godsnaam met Totaljobs te maken? Nou, volgens de nieuwsbrief:
Ben je op zoek naar een baan via totaljobs.nl? Kijk dan ook of jij je prettig voelt op en om de werkplek.
Huh? Wat is dit voor krankzinnige brug? Of snap ik iets niet? Hoe moet ik via Totaljobs kunnen zien of ik me prettig zal voelen op mijn toekomstige werkplek.
Dat kan natuurlijk ook helemaal niet, want Totaljobs heeft op dit gebied niets te bieden. Maar waarom gebruiken ze dan toch dit soort teksten? Wie verzint deze stompzinnigheid elke keer weer?
Jolande de Ruyter
says:Ik denk eerder dat deze nieuwsbrieven uitgevonden zijn om geld te verdienen. Als we bijv. naar het screenshot van 1 dec. kijken, dan staan daar een rijtje met buttons van werkgevers. Totaljobs zal deze ruimte voor grof geld verkopen met het argument dat werkgevers hiermee hun naamsbekendheid/ kunnen vergroten etc etc….
Ik moet zeggen dat ik echter nergens op de website lees dat er advertentiemogelijkheden zijn in de nieuwsbrief. Maar wellicht valt deze vorm onder “buttons”? Maar op de tarievenkaart lees ik dat buttons alleen op de homepage en resultatenpagina’s vertoond worden. Maar misschien worden ze doorgeplaatst naar de nieuwsbrieven omdat dit de enige manier is om voldoende views te genereren?? Maar ik weet zeker dat dit geen liefdadigheid is van Totaljobs! En ik denk zomaar dat Marc het helemaal met mij eens is 🙂 Deze nieuwsbrieven worden geschreven door een tekstburo, en dat kost flink geld. Door het verkopen van advertentieruimte worden deze nieuwsbrieven omgetoverd tot Cashcow…en zo vormen ze een leuke extra inkomstenbron.
Marc Drees
says:@Kim:
Een nieuwsbrief is een buitengewoon succesvol medium voor repeat visits naar een site. Blijkbaar ondanks de inhoud…
Kim Willems
says:Waarom sturen ze uberhaupt zo vaak een mailing?