Standout Jobs is een SaaS white label job board. Whoah, kan het misschien iets meer in het Nederlands? Natuurlijk… Standout Jobs maakt het mogelijk om simpel en snel een eigen wervings- of actiesite te lanceren. Zonder dat je zelf software of servers hoeft in te zetten.
En Standout Jobs heeft het vast niet makkelijk. Want welk Amerikaans bedrijf heeft op dit moment nou een wervings- of actiesite nodig? Precies!
En dus komt Standout Jobs met een marketingactie:
Natuurlijk is er een obligaat haakje naar de economische crisis (You want to make sure your company is top-of-mind with the best talent, especially when things pick up) maar verder lijkt het toch vooral crisis voor Standout Jobs. Want zomaar 50% korting geven is wel een zeer extreme maatregel om klanten te werven.
En Standout Jobs lijkt de plank ook behoorlijk mis te slaan als het om de huidige situatie gaat: Chances are, when you look at what you’re spending on big job boards, you’ll realize it’s not worth it.
De (paar) bedrijven die adverteren op de grote vacaturesites zullen de response juist gigantisch omhoog hebben zien gaan.
De marketing actie van Standout Jobs lijkt een paniekreactie op een sterk teruggevallen vraag naar wervingssites. En paniek is een slechte raadgever. Het lijkt er vooral op dat Standout Jobs haar langere termijn omzetpotentie grondig de das heeft omgedaan.
Voor eerdere postings over Standout Jobs:
- Standout Jobs: Gaat deze koe een haas vangen? (25 juli 2008)
- Standout Jobs: een gratis wervingssite zonder bezoek? (5 mei 2008)
Ben Yoskovitz
says:Marc – I’m surprised I didn’t see your previous posts about Standout Jobs, but I did find this one through Twitter. I’m glad I did, because it gives me the chance to respond.
Thank you first for posting about Standout Jobs – I always appreciate open dialogue, including that which covers our business and product.
This marketing campaign is not panic – but an offer we made to people who signed up for our original version of Standout Jobs – to get them interested in testing the latest version. This offer was made to a select and small group of potential customers. Given the tough economic times that most companies are facing, it’s clear that companies are price sensitive.
We’ve seen our customers – who launch well-designed and maintained career sites and recruitment micro-sites – gain increased traffic, higher quality applicant flow and increased value over time. Those aren’t made up results, they’re the truth.
The product is easy to use – we have many customers that update and manage their sites on their own on a daily basis.
Also, in a previous post you wrote about some of the negatives of Standout Jobs:
1. The domain — https://companyx.standoutjobs.com — you can in fact map this to your own domain. Many customers do. Examples: https://jobs.well.ca or https://jobs.apption.com.
2. Candidates have to register first, before applying — this is no longer the case with the latest version of our product. We understood customer feedback and responded to it.
On a side note, we’re based in Canada (not the US)…
I hope you’ll take another look at the product and the company, as well as some of our customers and how they’re using it. Best wishes!