…..gelekt met opzet en onder medeweten van de gehele jury van Succesvol Werven via Internet. Gelekt door enroc via Twitter en opgepakt door www.w3recruitment.nl de 5 nominaties die meedingen naar de Gouden Cursor op 12 maart. Het zijn Achmea, Bol.com, DHL, Reed Business en De Brauw. Op de gele Memo’s alle genomineerden op basis van eeen analyse van 56 punten door Intelligence Group (en die voldoen aan de minimale randvoorwaarden van een recruitmentsite) en de 5 sites die genomineerd zijn voor de meest aantrekkelijke recruitmentsite. In ieder geval valt op dat 4 van de 5 sites ook genomineerd zijn voor de meest aantrekkelijke recruitmentsite. 4 van de 5 sites een ‘werkenbij’ url heeft. Bol.com vorig jaar heeft gewonnen, Reed Business bij Digitaal Werven in maart 2008 heeft gewonnen en De Brauw in 2008 een eervolle vermelding heeft gekregen. DHL is een echte nieuwkomer, maar dat is wel iets te weing….
Dit jaar heb ik zelf 60 sites geanalyseerd en ik heb moeten constateren (aangezien de laatste keer dat ik er zoveel deed, dit 2006 was) dat er nog heel veel sites er net zo uitzagen als 3 jaar geleden. Jammer dat het belangrijkste onderdeel van een wervingsstrategie, zo’n ondergeschoven kindje blijkt te zijn.
Dit gastblog is geschreven door Geert-Jan Waasdorp, oprichter Intelligence Group. Onderzoeks- en advuesbureau op gebied van (internationale) arbeidsmarktcommunicatie en recruitment