Enkele dagen geleden probeerde Totaljobs mij te verleiden mijn CV achter te laten zonder daarvoor enige tegenprestatie te bieden. Nee, dan Nationale Vacaturebank! Die biedt tenminste nog een espresso apparaat in ruil voor mijn CV:
Tja, het grote verleiden is begonnen. Vacaturesites hebben in deze tijd behoefte aan omzet. En omdat die omzet niet uit vacature plaatsingen komt, is er nog maar één alternatief; de CV database.
Maar om die CV database geloofwaardig onder de aandacht van werkgevers te kunnen brengen, is een maximale vulling natuurlijk wel gewenst.
Totaljobs probeert haar huidige bestand aan CV’s te verversen via haar nieuwsbrief; Nationale Vacaturebank gaat vooral op zoek naar nieuw bloed.
En dus hebben we acties zoals bovenstaande. Voor degene die dit apparaat wint een hele opsteker; maar van al die andere sloebers die voor niets hun CV hebben geplaatst steekt Nationale Vacaturebank lachend de extra omzet in eigen zak.
Welke vacaturesite wordt de eerste die een werkzoeker gaat belonen voor het plaatsen van zijn/haar unieke content? In plaats van op colportage-achtige wijze proberen die content voor niets te krijgen.
Pulles
says:tis interessanter om achter de daadwerkelijke winkans te komen. In elke bedrijfstak komt dit soort acties voor, waarom hier dan moeilijk over doen? Maar wellicht was een iphone of g1 beter geweest.
Cees
says:Klinkt me een beetje in de oren als die mooie marketing acties die je vroeger in je bus kreeg.
Gefeliciteerd!!! U bent een winnaar!!! Ga straks rijden in uw nieuwe auto
etc.enzovoorts. en je hebt natuurlijk niets gewonnen.