Dat is althans de conclusie die ik toch wel mag trekken op basis van het gisteren verschenen Forrester rapport: How Satisfied Are Dutch Consumers With Online Customer Experiences?
Want uit dat onderzoek komt het volgende beeld naar voren:
Hierbij gaat het om Nederlandstalige sites die door minstens 100 ondervraagden werden genoemd.
Zo, en dan zeggen dat wij een kritisch volkje zijn! Als maar liefst 69% (zeer) tevreden is over de sites die zij regelmatig bezoeken. En slechts 4% niet tevreden. Of zijn ‘nieuwe’ media nog met een ander aureool omgeven waardoor we ineens weer dat uiterst tolerante volkje worden?
Ik weet het niet. Ik weet alleen dat ik weer eens tot een kleine minderheid behoor; want ik ben bang dat ik in veel gevallen tot die 4% kan worden gerekend. Hoewel ik geen van de sites ooit heb bezocht; met uitzondering van Bol.com en Wehkamp.
En wat vonden wij collectief van die veel genomede sites? Nou dit:
Zo. Bruna kan wel inpakken zo te zien. Bol.com blaast ze van het toneel. En wat een score heeft Bol.com. Niet te geloven. Daar doen ze het volgens ons Nederlanders toch een heel stuk beter dan de rest van die veelbezochte sites.
Jammer genoeg geen online recruitment sites. Misschien moeten we maar eens onze eigen questionnaire starten. Onder werkzoekers wel te verstaan. Ben benieuwd wat daar uit zou komen…