Gisteren ontving ik de derde e-mail van mijn gratis Personal Job Market Explorer. De eerste twee e-mails waren dramatisch; ik heb eerlijk gezegd weinig hoop dat deze iets beter zal zijn.
Wat die Personal Job Market Explorer (PJME) ook al weer was? Nou dat is een service die met mijn zoekcriteria maar liefts meer dan 1,400 job sites doorzoekt. En mij drie keer per week de resultaten doorstuurt.
En wat heeft die derde e-mail mij te bieden? Het volgende:
En deze e-mail claimt dus 45 banen te hebben gevonden in hun zoektocht door 1.400 sites. Wijs geworden door de ervaring met de vorige claim van JobFox wacht ik even af met mijn reactie.
Ik klik op de link Recruiter Report in de e-mail en kom wederom op deze pagina terecht:
Dus moet ik nog op het tabje Recruiting Firms klikken, wat natuurlijk een usability fout is. Ik zou meteen op dat tabje moeten eindigen… Als ik daar op klik gebeurt er deze keer wel wat; maar met hetzelfde resultaat als gisteren, geen vacature te zien:
De e-mail stelt dat er 45 vacatures zijn, de site stelt dat er 0 vacatures zijn! Dit is echt ongelofelijke bagger! En dit zou dan een Advantage Member Exclusive Benefit moeten zijn… Zouden er echt mensen zijn die voor dat Advantage gereutel betalen?
Conclusie
JobFox maakt zich volstrekt belachelijk met hun Personal Job Market Explorer. Kort en goed: het werkt totaal niet.
Daarnaast is het hele proces aanzienlijk omslachtiger voor de gebruiker dan het aanmaken van een vacature agent bij Indeed of SimplyHired. Een actie die overigens geheel gratis is en waarbij je de vacatures in je inbox krijgt in plaats van naar de site toe te moeten gaan.
JobFox probeert werkzoekers dubbel te naaien. Allereerst door ze voor een zinloze service te laten betalen en ook nog eens door ze bij herhaling naar de site terug te lokken: betaalde traffic. Alleen in dit geval wordt de traffic door de bezoeker betaald!
Er is geen enkele twijfel over. JobFox is een recessie-profiteur!