Ik berichtte al eerder op deze site over het gebruik van Twitter en dat uit onderzoek blijkt dat het niet alleen Gen Y is die actief gebruik maakt van sociale media. Vandaag via kreeg ik via een Linkedin Groep een bericht onder ogen over de leeftijdsopbouw bij Facebook. Ook hieruit komt een beeld naar voren dat Sociale Media zo langzamerhand onder alle leeftijden ontdekt wordt. De statistiek zegt niets over het benutten van Facebook, maar zoals ik altijd zeg: Je leert de betekenis en mogelijkheden van sociale media pas kennen wanneer je ze gaat gebruiken. Learning by doing en dat is een kwestie van tijd vrij maken.
Dit bericht bracht mij ook op het spoor van wat statistieken over geografische populariteit van sociale netwerken.
Hieruit blijkt dat Facebook in vele markten leidend is. Ongeveer 70% van de ca. 200 miljoen Facebook gebruikers bevinden zich buiten de VS. Facebook is dan ook in meer dan 60 talen te gebruiken en er wordt gewerkt aan meer. In China is QQ populair, Orkut is meest populair in India en Brazilië. VKontakte is marktleider in Rusland.