Intermediair heeft een nieuw frontje gekregen:
Het blijven nog altijd allemaal rechte hoeken, maar gelukkig is het minder zichtbaar geworden. En de kleuren zijn een stuk rustiger.
Ter illustratie; dit is een voorbeeld van de oude site (met dank aan archive.org…):
De primaire functies (vacatures zoeken, CV plaatsen) hebben op de nieuwe homepage de visuele dominantie gekregen die ze verdienen: duidelijk zichtbaar aan de bovenzijde van de site. Met vette actieknoppen. Dat zijn nog eens duidelijke verbeteringen!
Intermediair doet ook mee met de gezellige hype van vette footers met zoveel mogelijk links. Goed voor SEO doeleinden, maar kijkt er wel eens een mens van vlees en bloed naar? Behalve gekken zoals ik?
Serieus, dit hangt allemaal below the fold op de homepage:
Oftewel een 2e homepage! Uitsluitend bedoeld om de spiders te behagen. Zodat Intermediair lekker hoog in de zoekresultaten komt. Tot Google over vette footers een banvloek uitspreekt…
De aanpassingen aan de site zijn overigens vooral cosmetisch; want Intermediair blijft gewoon op het Adicio platform draaien. Een overblijfsel uit de KKR periode als ik me niet vergis. Toen het idee bestond om ook Nationale Vacaturebank op hetzelfde platform te laten draaien; uit besparingsoverwegingen. Gelukkig is het daar nooit van gekomen.
Hoe dan ook, de homepage van Intermediair.nl is vanuit interaction design zeker verbeterd en ook voor het oog is het allemaal een stuk prettiger geworden. Chapeau!
Ruben @ Freep
says:inderdaad Adicio al lijkt het dat ze nu zelf allerei toepassingen er bovenop bouwen. Ze hebben nu bijvoorbeeld ook een Linkedin importer. Als ze zo doorgaan gebruiken ze staks alleen nog de database structuur 😉
Jolande de Ruijter
says:Wat ook nieuw is: feedback van gebruikers:
https://intermediair.uservoice.com/pages/21927-general