Op 10 augustus werd in vele Nederlandse studentensteden het startschot gegeven voor het nieuwe studiejaar. Genoeg reden voor studentenuitzendbureau LinQ om, in samenwerking met jongerenmarketingbureau Try Out, een ‘grootscheepse actie’ op te zetten.
Dit om te voorkomen dat de nieuwbakken studenten ‘iets’ zouden oppikken tijdens de zwaar ongezonde introductieweken (want: veel drank, geen slaap, geen sinaasappeltjes binnen handbereik) wat besmetting met het Mexicaanse griepvirus in de hand zou werken.
Twee medische studenten, gehuld in zuster en dokterpak, deelden tijdens de aftrap op 10 augustus het eerste LinQ preventiepakket uit tijdens de LinQ Opening Night. Het pakket, gevuld met onder andere een ‘stylish mondkapje’, anti bacteriële handgel, vitaminesupplementen en een appel, wordt uitgedeeld aan alle studenten die zich bij LinQ inschrijven.
Naar verwachting volgen 150.000 nieuwe hbo en wo studenten de introductieweken van hun nieuwe studentenstad. En die moeten straks allemaal aan het bijbaantje, om het studentenleven te bekostigen. LinQ weet wel hoe zij haar studenten (en uitzendkrachten) moet beschermen. Een geslaagde actie, zou ik zo zeggen.
Update! Nu mét foto’s.
Floor Drees
says:Update! Met foto’s! Is dat niet fijn?