Reed Business Information (RBI) stopt op 1 januari 2010 met FEM. Niet alleen met het tijdschrift, maar ook met de website:
De dood van FEM is weinig verbazingwekkend. Advertentie-inkomsten dalen te hard om nog een levensvatbaar model (voor dit label) in stand te houden.
Maar dat RBI ook de website stopt is wel verwonderlijk. Begin deze maand was het tenslotte Keith Jones (CEO RBI) die aangaf dat de focus in de komende jaren op online zou komen te liggen.
Is dit nu al de eerste scheur in de immer veranderende strategie van RBI of was FEM allang ten dode opgeschreven? Pas in het tweede kwartaal dook FEM in de rode cijfers, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk. Het lijkt er op dat RBI volstrekt stuurloos is geworden.
Maar laat ik ook een poging doen om het leed een heel klein beetje te verzachten voor de medewerkers en freelancers die hierdoor een baan en inkomsten verliezen.
Ik ben op zoek naar een echte financieel-economische journalist die de online recruitment markt kritisch wil volgen en daarover artikelen op RecruitmentMatters publiceert. Met een maximum van 2 dagen per week, op freelance basis. En natuurlijk afhankelijk van de daaraan verbonden kosten. Op gepubliceerde artikelen zit geen copyright.
Interesse? Stuur me een e-mail.
En dan nog even een theoretische vraag. Is dit nou een verborgen vacature? Volgens mij niet. De vacature is alleen heel moeilijk te vinden. Maar dat is ook weer precies de bedoeling.
Rob
says:Reed Business stond vorig jaar nog te koop. Er zitten helemaal geen Nederlanders meer bij Reed Elsevier. Ze willen van het Hollandse deel af. De volgende partij die wordt verkocht is Elsevier heb ik gehoord. Om de waarde nog wat op te pompen moesten ze eerst de abonees van FEM bij Elsevier onderbrengen. Reed Business wordt een soort VNU.