Nadat andere landen haar al waren voorgegaan is ook StepStone in Nederland in hetzelfde vernieuwde jasje gestoken:
Het zoet en zuur van deze cosmetische aanpassing heb ik al eerder beschreven. Want StepStone heeft verbeteringen helaas gecombineerd met een mindere punten vanuit het perspectief van de gebruikservaring.
Dit was de oorspronkelijke presentatie:
Teveel zoekvelden en rommelig met die tabs. Dat is in de nieuwe opzet duidelijk verbeterd to de de-facto standaard (Wat en Waar) . Maar de zoekknop is een hyperlink geworden. En da’s weer dom.
De foto is onder de zoekfunctie geplakt om een evenwicht te bieden met die bladerfunctie door vacatures. Mogelijk om toch iets minder op Nationale Vacaturebank te lijken. Wie weet… Maar daarmee wordt de oorspronkelijke balans doorbroken. En is de logische tweedeling (vacatures zoeken en CV achtgelaten) verdwenen.
Zo ziet overigens de hele webpagina er uit:
Die skyscraper aan de rechterkant gooit het hele zichtbare deel van de webpagina uit balans. Reclame is ellendig, maar als het ook nog eens de user experience naar de knoppen helpt is het echt contra productief. Niet bepaald handig.
En ik heb medelijden met de Aanbevolen werkgever die naadloos below the fold dondert… Zou de Politie hiervoor betalen?
Marc Drees
says:@Jolande,
Dan heb je een nieuwe bril nodig? Of je gaat naar een engelstalige variant? Ik heb net nog even gekeken, maar het ziet er gewoon zo uit als ik hierboven laat zien…
jolande de Rutyer
says:Als ik naar Steptone ga, zie ik iets anders dan jij: ik zie pagina’s waar ” labeltjes” in het Engels staan, bijv in de zoekbox: ” what” etc….