Zouden dalende omzetten leiden tot een groeiend aantal prijsuitreikingen? Deze vraag stelde ik me toen ik op een dag achtereenvolgens de uitslag van de beste website, beste werkgever en beste diensten innovator langs zag komen.
Over die laatste wil ik het overigens hebben, want Randstad is uitgeroepen tot winnaar van de Nederlandse Diensten Innovatie Award 2009.
Volgens organisator Exser is Randstad namelijk een treffend voorbeeld van de wijze waarop dienstverleners innovatie op een structurele manier in de organisatie kunnen inbedden.
Nou, allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd! Maar ik vraag me direct af wat de grootste doelgroep van Randstad, de werkzoekers, daar van merkt.
Misschien zijn er allemaal innovatieve dingetjes waar je als uitzendkracht je voordeel mee kan doen als je eenmaal bij Ranstad werkt. Maar voordat het zover is merk je er volgens mij bijzonder weinig van:
- Website? Brrr…
- Mobiele diensten? Niets.
- Twitter? Doodse stilte, behalve vacatures…
- Overige sociale media? Geen bijzonderheden
Het innoveren zal wel op totaal andere plaatsen gebeuren. Maar zou het niet eens tijd worden om ook de werkzoeker eens te laten genieten van al die innovatieve kwaliteiten?
Marc Drees
says:@Patrick:
Doe maar innovatief, maar ik heb het toch maar even aangepast, met schaamrood op de kaken!
Patrick
says:Doe je uitreiken niet met EI of is dat innovatieve spelling?