Op 26 januari meldde eQuest dat ze per 1 maart ook in Frankrijk een kantoor gaat openen. Toe maar, het bedrijf laat zich duidelijk niet tegenhouden door een tegenvallende economie.
Binnen een jaar nadat eQuest in Londen is geland moet nu ook het vasteland van Europa aan de expansiedrift van deze multiposter geloven. Volgens John Malone (CEO eQuest) is het een significant milestone in the expansion of eQuest’s’ global capabilities.
Waarom gaat eQuest eigenlijk in Parijs zitten? Het bedrijf geeft hier twee redenen voor:
- France is a vibrant employment center for major corporations
- providing job distribution expertise and knowledgeable sales staff at a local level
Met andere woorden, sales en customer service zijn voor eQuest de overwegingen om een kantoor in Frankrijk te openen. Met een verdere groei van eQuest in Europa is het dus slechts een kwestie van tijd voordat dit kunstje ook in andere (grote) landen wordt herhaald.
De vraag is natuurlijk wat de grotere Europese multiposters hier tegenover kunnen stellen. En dan heb ik het over Broadbean en Knollenstein. Want hoewel beide bedrijven al veel langer in Europa actief zijn is hun aanwezigheid in andere landen zeer beperkt. Knollenstein heeft in het geheel geen kantoren buiten Nederland, Broadbean heeft in Europa alleen een vertegenwoordiging in Nederland.
Hoe zal de markt op deze ontwikkeling reageren? Lokale aanwezigheid is zonder enige twijfel een voordeel, maar is het voldoende om voor een leverancier te kiezen? Hoe dan ook, als ik Broadbean of Knollenstein was zou ik me toch zorgen beginnen te maken.
1 Comment