Van Campenhout is blijkbaar van plan om agressief uit de startblokken te komen. Hij is koud binnen of USG People komt met een uitgifte van zo’n slordige 7 miljoen aandelen. Bedoeld om de oorlogkas te spekken voor overnames.
Voor bestaande aandelenhouders is het een verwatering van zo’n 10%; maar er is in ieder geval een uitzondering: Alex Mulder. Hij zal zijn huidige aandeel van 20% in USG People niet laten verwateren. En daarmee zijn er dus feitelijk slechts 5,6 miljoen aandelen te koop. Of nee, nog minder. Want ook Van Campenhout, Zandbergen en andere USG seniors hebben al toegezegd aandelen te kopen.
Het is duidelijk. USG wil ambitie en vertrouwen uitstralen. Voor een organisatie tussen tafellaken en servet een begrijpelijke positie. Maar ondanks al dit tromgeroffel is er natuurlijk niet veel te halen voor USG. Het kan gezellig kralen gaan rijgen, maar daarmee komt het nimmer in de buurt van de groten van de uitzendbranche.
Het enige voordeel van dit moment is dat noodlijdende bedrijven natuurlijk voor een spotprijs te koop zijn. Voor diegenen die nog wat geld over hebben, tenminste. USG wil bij die laatste groep horen. Mogelijk om de etalage wat op te poetsen? Of zou dat pas kunnen gebeuren nadat Alex Mulder het pand heeft verlaten?
sjoerd
says:u zegt, ‘komt nimmer in de buurt van de groten in de uitzendbranche’
sorry, ik weet er nog niet zoveel van, maar stelt USG people dan niet veel voor in de uitzendbranche? heeft het een heel klein marktaandeel?
Joris
says:Ze zijn juist net bezig om labels samen te voegen of te schrappen. Dan weer gaan uitbreiden lijkt mij tegen de trend indruisen. Maar goed, een nieuwe topman wil natuurlijk graag direct een paradepaardje presenteren.