In opvolging op de post van Thomas Waldman over SocialReferral heb ik vandaag gesproken met de bedenker van de site, Guido Nieuwkamp. Waarbij hij me ook de werking heeft laten zien.
Ik word niet snel enthousiast van een Internet applicatie, zoals oplettende lezertjes ondertussen weten. Wel kan ik heel vaak bedroefd worden van wat ik zie. Maar niet deze keer; want ik ben bijzonder vrolijk geworden van de walkthrough.
Nou moet ik daarbij aantekenen dat slechts een deel van de site werkte, en nog zeker niet volledig. Maar het grafische en interaction design was goed, logisch en intuitief. Vanuit gebruikersperspectief kon ik direct de werking begrijpen en waarderen. Als het totale product op deze manier gaat werken hebben we een potentiele hit van Nederlandse bodem.
Potentiele hit, want er is natuurlijk veel meer nodig dan een prettig en logisch werkende site. Als SocialReferral namelijk een niet bestaand probleem blijkt op te lossen zal nog steeds niemand het gaan gebruiken. Of als de doelgroep de oplossing niet begrijpt. Of als het business model niet aansluit bij de kosten/baten beleving van de klant.
Afijn, er zijn dus voldoende hobbels op het pad die ik op dit moment niet kan overzien. Maar wat ik wel weet is dat ik vanaf maandag met de applicatie mag gaan spelen. Ik heb met Nieuwkamp afgesproken dat ik hierover pas wat op RecruitmentMatters zal publiceren nadat hij van mening is dat de site ‘gereed’ is.
Dus, stay tuned.
Full disclosure:
Guido Nieuwkamp heeft mij verzocht hem te adviseren over verbeteringsmogelijkheden voor SocialReferral. Ik doe dit om niet.
Marc Drees
says:@Michel, Thomas:
Dat ik ‘om niet’ aan mijn jongste dochter moet uitleggen is tot daar aan toe, maar dat het bij jullie onbekend danwel als oud-Hollands wordt betiteld is natuurlijk wel droefmakend. Onze prachtige taal wordt op deze manier wel steeds armzaliger.
Marc Drees
says:@Tom:
De volgende keer dat je een dergelijke reactie plaats met als enige doel onbeschaamde zelfpromotie wordt deze onverkort verwijderd.
Tom Kooken
says:SocialReferral…zou het werken? Check https://www.tomkooken.blogspot.com/ en stem!
Marcel de Jong
says:Ik ben heel nieuwsgierig!
Sandor
says:Ik heb ook mogen genieten van een sneak preview. Het is niet vaak dat er een daadwerkelijke “disruptive” recruitmenttool in de markt wortd gezet, dit is er een. Deze tool maakt eindelijk social media efficient ontsluitbaar voor zowel conversie als brandingdoeleinden. Nieuwkamp is recruitment’s hoop in bange dagen.
Jeroen
says:Een (ingehouden) lovende recentie van een referraltool in de dop, advies om-niet; @marc heeft duidelijk *De zomer in zn bol*. Een mooie opsteker voor @guido. Ben benieuwd wanneer we de eerste (beta) live kunnen bekijken. @guido succes met de laatste loodjes!
Sandor
says:Ik heb ook mogen genieten van een sneak preview. Het is niet vaak dat er een daadwerkelijk “disruptive” recruitmenttool in de markt wordt gezet, dit is er een! Deze tool zal voor het eerst social media efficient ontsluitbaar maken voor zowel conversie als branding doeleinden. Nieuwkamp is recruitment’s hoop in bange dagen.
Michel Rijnders
says:@Thomas ah, dank! Ik had natuurlijk even moeten Wikipedia-en. Blijkt een juridische term 🙂 https://nl.wikipedia.org/wiki/Om_niet
Thomas Waldman
says:@Rijnders Vergeef het de oude baas, “om niet” is Oud-Hollandsch voor gratis;)
Michel Rijnders
says:Ook zo in de afsluiting denk ik “Ik doe dit om niet.” 🙂
Paul M. Smit
says:Je wordt niet snel van een applicatie? Volgens mij ben je een woord vergeten…