SocialReferral: een ruwe diamant

Logo en logotype Social referral In opvolging op de post van Thomas Waldman over SocialReferral heb ik vandaag gesproken met de bedenker van de site, Guido Nieuwkamp. Waarbij hij me ook de werking heeft laten zien.

Ik word niet snel enthousiast van een Internet applicatie, zoals oplettende lezertjes ondertussen weten. Wel kan ik heel vaak bedroefd worden van wat ik zie. Maar niet deze keer; want ik ben bijzonder vrolijk geworden van de walkthrough.

Nou moet ik daarbij aantekenen dat slechts een deel van de site werkte, en nog zeker niet volledig. Maar het grafische en interaction design was goed, logisch en intuitief. Vanuit gebruikersperspectief kon ik direct de werking begrijpen en waarderen. Als het totale product op deze manier gaat werken hebben we een potentiele hit van Nederlandse bodem.

Potentiele hit, want er is natuurlijk veel meer nodig dan een prettig en logisch werkende site. Als SocialReferral namelijk een niet bestaand probleem blijkt op te lossen zal nog steeds niemand het gaan gebruiken. Of als de doelgroep de oplossing niet begrijpt. Of als het business model niet aansluit bij de kosten/baten beleving van de klant.

Afijn, er zijn dus voldoende hobbels op het pad die ik op dit moment niet kan overzien. Maar wat ik wel weet is dat ik vanaf maandag met de applicatie mag gaan spelen. Ik heb met Nieuwkamp afgesproken dat ik hierover pas wat op RecruitmentMatters zal publiceren nadat hij van mening is dat de site ‘gereed’ is.

Dus, stay tuned.

Full disclosure:
Guido Nieuwkamp heeft mij verzocht hem te adviseren over verbeteringsmogelijkheden voor SocialReferral. Ik doe dit om niet.

Geef een reactie

14 Comments