Jawel, deze hilarische uitspraak deed Warren Hammond (General Manager Monsterboard Benelux) recent in een interview. Dit was hetzelfde interview waarin Hammond de haastig in elkaar geflanste Monster Social Recruitment Solution annonceerde.
Hoe serieus Monsterboard sociale media werkelijk neemt blijkt uit een vacature van het bedrijf voor een stagiair voor een meeloop-stage PR & social media. En de taken die deze stagiair voor zijn/haar rekening moet nemen zijn de volgende:
Het rode kader is van mijn hand; hierin bevinden zich de activiteiten die de stagiair daadwerkelijk op het gebied van die sociale media moet gaan ontplooien.
Met andere woorden; Monsterboard benadert sociale media op zijn Hollands: we moeten er iets mee, maar het mag niets kosten. Wat een armoe. En dat voor een bedrijf (en een bedrijfstak!) waar sociale media daadwerkelijk een vriend kunnen (en moeten) zijn wil men overleven. Het is duidelijk; Monsterboard neemt sociale media helemaal niets serieus. Ze wil slechts voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Overigens ben ik wel benieuwd naar die tweede bullet: Brand monitoring, in staat om negatieve buzz te identificeren en actie te ondernemen.
Zou dat betekenen dat Monsterboard eindelijk echt de conversatie binnen sociale media aangaat en zich niet slechts bedient van boilerplate persberichten? Of zou dat wishful thinking van mijn kant zijn? Ik hoop het eerste; ik denk het laatste…
Rob van Elburg
says:’t Meest in het oog springend is toch wel de suggestie dat techniek de interpretatie van de levende recruiter gaat vervangen…… Kasparov is ooit gestopt met schaken omdat hij het van de computer niet maar kon winnen. Zou Monster daadwerkelijk de menselijke interactie schaakmat zetten?