Mocht ik de afgelopen weken nog regelmatig over leeg asfalt racen met een zonnebril op een vrolijk muziekje op is het deze week helemaal over. Ik stond vanmorgen in de regen in een file op de A2. Voorbij is de zomer. Huh? De zomer al voorbij? Normaal gesproken is recruitment in de zomer altijd een dorre vlakte vol voicemails en “out of office assistants”. Die periode had ik nog niet meegemaakt dit jaar.
Je zou verwachten dat in het huidige economische klimaat de zomerdip (mooi woord) in alle heftigheid terug te vinden was maar een rondgang langs collega’s, concurrenten en ander recruitmentvolk leert dat bijna iedereen drukte ervaart. Vraag is natuurlijk of dat ook allemaal omzet oplevert maar er is in ieder geval een kentering in de emotie te zien.
Dit keer dus geen gevat blogje maar de vraag. Hebben jullie last gehad van een zomerdip?
Jelle den Dunnen
says:Zomerdip? Is dat een nieuwe saus van Calve?
M.a.w. wij hebben het enorm druk gehad, ik vond het bijna(haha) niet leuk om op vakantie te gaan. Maar je moet natuurlijk ook lekker genieten.
Wel heb ik enorm! genoten van de rust op de snelweg, helaas is dat ook weer voorbij.
Van een zomerdip kunnen we wel weer spreken wat betreft het weer, wat een drama!
Werkse allemaal! Gr, Jelle
Thomas Waldman
says:@BEn, volgens mij plaatste ik die kanttekening ook al. We weten echter allemaal dat crisis en zwaar weer voor al tussen de oren zit. Dus als de emotie kentert is dat op zijn minst een mooi voorteken!
Arjan Elbers
says:@Ben hoe is je omzet geweest in de zomer tot zover?
Ben Holewijn
says:Druk, druk druk, het zegt mij niet zoveel. Hoe minder omzet je maakt, hoe drukker je moet zijn, lijkt mij….:-) De vraag of er (meer) omzet is lijkt me relevanter…
Arjan Elbers
says:@Thomas, wel ingecalculeerd…echt 0,0 van gemerkt…geweldige drukke zomer gehad!
Marc Drees
says:Zomerdip? Wat is dat? Druk, druk, druk zeggen wij natuurlijk altijd tegen elkaar!
mirjam
says:Hi Thomas,
Leuk, zo’n ‘luchtige’ blog 😉
Bij Intelligence Group hebben we geen zomerdip gehad, sterker nog, we hebben het mega druk met imago onderzoeken, doelgroep analyses, deskresearch en kwalitatieve interviews.
Helemaal mee eens dus dat recruitment/amc deze zomer flink van zich laat horen! Laten hopen dat dit vooral doorzet!
Ik ben benieuwd naar andere reacties.
Groetjes Mirjam