Google zet de “Joker” in.

“2010 was a huge year for Google. Many of our big bets—on mobile, display advertising, the cloud and more—really started to pay off. Amazingly, Android now runs on over 100 devices with more than 300,000 activations each day. Chrome has at least 120 million active users and it’s growing quickly. 

But it wasn’t just a growth year for our products—the company grew as well. In 2010 we added more than 4,500 Googlers, primarily in engineering and sales: second only to 2007 when we added over 6,000 people to Google.
I joined Google more than eight years ago—when we had barely 500 employees and still used Outlook for email and AIM for chat—and while there have been many changes, Google is still the same entrepreneurial company it was when I started, encouraging Googlers to take on big ideas and high-risk, high-reward opportunities. If you think you want to join the team, check out google.com/jobs.”

Was getekend Alan Eustace…..

.

…. Alan wie? Maar eens zoeken op LinkedIn. Hij zoekt mensen, dus waar anders heen te gaan dan dit Social Network? Verrek. Hij staat daar niet. Maar eens googlen dan, hij schijnt daar te werken. Jawel, info te over. Waar zouden we zijn zonder Google. Alan Eustace is de Sr. VP of engineering van dit machtige ICT concern. Google zet dus een heel hoge mijnheer in om te komen tot de juiste aanwas van ICT talent. Leuk! Nu eens geen Recruiter, maar een MT lid die zich in een blog uitspreekt om toch vooral bij Google te werken. Hoe weinig zien we dat toch eigenlijk? Welke Recruiters laten aansprekende kopstukken aanrukken om inhoudelijk over te brengen hoe leuk het is voor een bedrijf te werken? Google doet dit wel.

Alan steekt flink van wal. Niet alleen het “kom bij ons, het is hier fantastisch” getoeter, maar inhoudelijk sterke ontwikkelingen waar Google mee bezig is. In zijn blog noemt hij het bouwen aan een web based opering system from te scratch en zelfs auto’s die vanuit zichzelf kunnen rijden. Ook stelt hij dat Google wereldwijd veel nieuwe mensen zoekt.  Zou dit ook voor Nederland gelden?

Ja, zeer zeker wel! Op Webwereld gisteren een grote kop dat Google in Nederland Developers zoekt. Vast een onmogelijke opgave gezien de eerdere berichtgeving dat Amsterdam zit te springen om top talent in ICT. Volgens Mark Jansen, Communications and Public Affairs Manager Benelux bij Google is dit bij hen niet het geval: “Google heeft een aantrekkelijke naam die onder meer hoogopgeleide Nederlanders aantrekt die enkele jaren in het buitenland hebben gewerkt en dus internationaal georiënteerd zijn, zegt hij.  Ook stelt Mark dat veel produkten hier ontwikkeld worden , zoals content ID voor YouTube, de V8 engine voor Chrome, Product Search en Insights for Search voor de zoekmachine, Voice Search (spraakgestuurd zoeken) voor Android en YouTube voor Android. Ook op inhoudelijke gronden zullen er dus veel talenten voor Google kiezen.

En dat is interessant! Wat Google dus duidelijk stelt is dat het merk en de inhoudelijke uitdagingen voor het ICT toptalent de belangrijkste drijfveer zullen zijn om te kiezen voor een carriere. Wil men als bedrijf dus de juiste ICT-ers aantrekken dan zal hier dus vooral de focus op moeten liggen. Dit dus ook vanuit een Employer Branding oogpunt. Het “kom bij ons” en overig marketing geblaat, zoals we dit vooral zien in ICT, zal dus plaats moeten maken voor het merk wat men is en wat men inhoudelijk hierbij te bieden heeft. Google geeft hier het enige juiste voorbeeld.

En ach, kiest men voor deze strategie, zet dan ook gelijk een MT ICT kopstuk in. Tenslotte viel Mark Zuckerberg ook voor de charmes en allure van Shwan Fanning……….

Geef een reactie

1 Comment