Jij komt toch ook naar het eHRM event op 17 maart?

Emerce eHRM event Op 17 maart is het tijd voor het eHRM event van Emerce. En dan hoef ik eigenlijk al niets meer te zeggen. Toch? Want iedere zichzelf respecterende lezer van RecruitmentMatters dient hier natuurlijk acte de presence te geven. Al was het alleen maar om mij te zien livebloggen.

Maar inhoudelijk valt er deze dag (jawel, het is een hele dag!) heel wat te beleven. En niet geheel onbelangrijk, voor de lezers van RecruitmentMatters valt er ook nog eens een prettige korting te halen. Maar dat is alleen voor diegenen die de moeite nemen om deze blog posting ook geheel uit te lezen. Want helemaal onderaan de posting maak ik de kortingscode bekend. Waarbij ik er vanzelfsprekend vanuit ga dat je dan wel het tussenliggende deel ook met aandacht hebt gelezen.

Hoewel het programma van dit event nog niet helemaal lijkt te zijn vastgesteld, is er al wel heel wat over dat programma te melden. Wat meteen al begint met de eerste keynote spreker:

Martijn van VelzenMartijn van Velzen, die als arbeids- en organisatiesocioloog is verbonden aan de van de Universiteit van Twente. Alwaar hij heeft onderzocht of, en zo ja hoe hoogopgeleide Gen Y-ers sociale netwerken gebruiken bij het vinden van werk. Waarbij Van Velzen het volgende, nogal boude, statement aan zijn voordracht koppelt:

De inzichten uit dit onderzoek zijn een eye-opener voor recruiters en e-HRM practitioners

Nou, ik zal er klaar voor zitten!

Na de voordracht van Van Velzen splitst het programma zich in een viertal tracks:

  1. Innovatie in HR
  2. Recruitment cases
  3. In Depth
  4. Marketing en Diensten

dus dat betekent dat er keuzes gemaakt moeten worden. En dat is altijd moeilijk. Maar ik kan niet overal tegelijk aanwezig zijn. Daarom ga ik Thomas Waldman teleurstellen en wordt de tweede sessie van de dag niet Waldman’s sessie over de Toekomst van CV Search, maar de presentatie van:

Ricky WheelerRicky Wheeler (Marketing Director Broadbean) die zijn voordracht de titel Demystifying Social Recruitment heeft meegegeven. En wie wil dat nou niet? Maar wat zit er achter die titel? Nou, dat is het volgende:

What opportunities do social media channels and mobile recruitment apps present to corporate recruiters and will they change the way in which companies go about attracting, sourcing, engaging and hiring candidates ?

Nou, ik ben benieuwd. Vooral omdat Broadbean tot op heden geen enkele innovatie op het gebied van mobiel recruitment heeft laten zien. Maar Wheeler belooft specific corporate case studies te laten zien, en dat is natuurlijk altijd interessant. Hoop ik…

De keuze voor de volgende sessie wordt bijzonder eenvoudig, vooral omdat van de vier sessies er op dit moment nog maar bij twee sessies de sprekers bekend zijn. En mijn keuze is niet gevallen op Willem Blom van Expand online die het over werven via Google gaat hebben. Want ik denk dat hij het gaat hebben over het bijzonder kreupele onderzoek van Expand online wat recent is verschenen.

Maar waar ga ik dan wel naar toe? Nou, natuurlijk naar de presentatie van:

Tessa WitteMarc Feitsma (Manager Internet & Social Media Randstad) en Tessa Witte (evangelist Social & New Media Randstad Nederland). Oplettende lezertjes zal het zijn opgevallen dat ik geen portret van Feitsma heb afgebeeld. En dat is geheel mijn eigen keuze…

Feitsma en Witte gaan het hebben over Randstad en social media. Een organisatie waarvan de Raad van Bestuur de woorden social media niet eens kan spellen. En de titel van hun presentatie is:

Hoe neem je een grote traditionele organisatie mee in de wereld van social media?

Nou, binnen Randstad is dat dus een grote uitdaging! Maar Feitsma en Witte gaan ons vertellen hoe Randstad dat gaat aanpakken. Inderdaad, gaat. Want Randstad is een project gestart dat medewerkers bekend moet maken met social media: The Social Media Spark (strategie & realisatie Frank Oerlemans, e-consultant). En tijdens hun presentatie gaan Feitsma en Witte dieper in op dit project. Leerwerk voor alle grote organisaties met grijze duiven in de top. En dat zijn er natuurlijk heel, heel veel…

Goed, als we dat hebben gehad is het tijd voor de laatste sessie voor de lunch. En er is een keuze uit vier:

image

Nou ja, vier… het is eigenlijk een keuze uit drie. Want wat is er erger dan twee promopresentaties van Linked aan te moeten horen? Inderdaad, een promopresentatie van Jacco Valkenburg. Die wordt het dus niet. En van de drie resterende sessies is het voor mij makkelijk kiezen, het wordt natuurlijk:

Stijn NieuwendijkStijn Nieuwendijk (User Experience Leader bij valsplat). En hij gaat het hebben over Recruitmentsites beoordelen. Hmm… dat is interessant. Zou dit een generiek user experience praatje worden of heeft Nieuwendijk zich echt verdiept in de wondere wereld van werving- en vacaturesites? Ik ben natuurlijk zeer benieuwd.

Na de voordacht van Nieuwendijk is het tijd voor de lunch. En die komt waarschijnlijk geen moment te vroeg! Even de vingers rust geven en wat nieuwe energie opdoen voordat we beginnen met de tweede keynote spreker van de dag:

Paul HarrissonPaul Harrison (Managing Partner of Carve Consulting) die het gaat hebben over The Social Layer: Employer Reputation 2.0 and HR’s role in developing a Corporate Social Networking Strategy. Inderdaad een mondvol, maar ik ken Harrison nog van de CSN conferentie in 2009 en van de Global Recruitment Conference in 2008, en dat waren beide interessante presentaties. Ik ga er dus lekker klaar voor zitten. Zonder de illusie dat ik zijn voordracht ook maar enigszins correct zal kunnen weergeven, want de man spreek sneller dan het geluid…

Na deze tweede keynote volgen er weer track sessies. En daar is het programma nog wat onvolledig:

image

Ik heb een voor de hand liggende vraag: Wat doet Roos van Vugt hierbij? Zij heeft online recruitment de rug toegekeerd, en dan wel een beetje presenteren op een eHRM event? Het zou verboden moeten worden!

De keuze voor het middagprogramma komt overigens in een volgende post aan de orde, op het moment dat alle sessie zijn ingevuld. Overigens kies ik voor de laatste sessie voor de paneldiscussie over Nieuwe online recruitment modellen.

Als ik even de sessies tel kom ik tot het gruwelijke aantal van 9 blogs die ik op de 17e moet gaan afleveren. Dat is volstrekt onmenselijk! Hoe kom ik deze dag door, en nog veel belangrijker, red ik het wel tot aan de borrel? Ik ga de komende weken maar even in trainingskamp, want dit wordt een heel zware dobber…

Korting voor RecruitmentMatters lezers
Na keiharde onderhandelingen met Emerce heb ik wederom een korting voor RecruitmentMatters lezers uit het vuur weten te slepen. En jawel, het is maar liefst EUR 50 geworden. Om de gelukkige eigenaar van deze korting te worden dien je jezelf hier te registreren en vervolgens in het veld Actiekode de code QZYC6569 in te vullen.

Wel registreren hoor, want anders sta ik vollledig voor schut bij Emerce. Ik heb ze namelijk gezegd dat er best wel veel recruiters RecruitmentMatters lezen, dus ze verwachten de nodige aanmeldingen via die code te krijgen. Dus laat zien dat recruiters niet zo zuinig zijn als iedereen beweert en meld je aan!

Geef een reactie

2 Comments