Jeuk van Mixtent

Vandaag ontving ik via Linkedin een uitnodiging van Mixtent:

uitnodiging Mixtent

Te nieuwsgierig naar nieuwe social tools ging ik direct naar de site en daar lees ik: te helpen verbinden met ‘the most talented people’. En dat wil ik wel…. Verder lezend:

“We want to help you hire, get hired and find talent to do amazing things.

OK, en dan verder:

Mixtent is built on the core notion that collective intelligence gathered through engaging experience can provide the right data to solve the hardest problems online. Our mission is to reduce structural unemployment driving down asymmetries of information and increasing liquidity on the labor market.”

Tsjee, wat een mooie belofte!

 

Ingelogd kom ik erachter dat je als het ware je mensen binnen je Linkedin network gaat ‘ranken’ en al hoewel het daar al bij mij begint te jeuken, ga ik toch verder: Door middel van je te laten kiezen tussen je contacten. En Mixtent deelt die vraag op in verschillende relevante vakgebieden. Ik ga –natuurlijk -verder met het specialisme social media.

Dashboard Mixtent

En hier schuurt het dus bij mij; hoewel ik beide bovenstaande personen hoog heb zitten en zowel professioneel als persoonlijk erg mag zijn ze dus domweg NIET met elkaar te vergelijken. Mixtent wil dus dat ik een keuze maak die niet te maken is.

Terwijl ik mijn hart lucht op Twitter over wat ik van dit initiatief vind, ontvang ik volgende tweet:

image

Kijk en daar moeten toch de credits aan worden gegeven want terwijl ik dit stukje van me af blog is het 04.00 uur ’s nachts in Californië… en heeft diegene achter dit Twitter account ook de moeite genomen om m’n tweet te vertalen en jawel daarna uitvoerig in te gaan op mijn frustratie…

En dat maakt bij mij als veel-Tweeter veel goed…

Benieuwd naar jullie ervaringen deel ze graag onderstaand.

Dit gastblog is geschreven door Roos van Vugt,  Social Media Manager bij Deloitte Innovation BV.

Geef een reactie

2 Comments